Analýza dát z infoliniek v období vianočného nákupného šialenstva
Späť na zoznamVianoce sú pre obchody jedným z najlepších období roka. Ľudia nakupujú a neváhajú minúť aj väčšie množstvo peňazí. Ak však chcete, aby boli aj tentokrát úspešné, nesmiete čakať, že zákazníci za vami len tak prídu. Musíte si nastaviť správnu stratégiu, vďaka čomu zo sviatkov vyťažíte maximum. Jednou z možností, ako na to, je analýza dát z infoliniek.
Infolinka je základom pre zákaznícku spokojnosť
Infolinka predstavuje základnú službu, ktorá nesmie chýbať žiadnemu internetovému obchodu. Zákazníkom umožňuje spojiť sa s pracovníkom, ktorý im poradí s výberom, nákupom, reklamáciou alebo akýmkoľvek iným problémom.
Platí, že čím viac spôsobov spojenia poskytnete, tým lepšie. Na svoje si tak príde úplne každý. K najpopulárnejším formám komunikácie sa aktuálne radí telefón, e-mail a online chat. Túto kombináciu môžete následne doplniť sociálnymi sieťami.
Ako získať potrebné dáta prostredníctvom infolinky?
Na získanie relevantných dát prostredníctvom infolinky budete ako prvé potrebovať profesionálnych pracovníkov. Tí budú vedieť, aké otázky sa zákazníkov pýtať a ako s nimi správne komunikovať.
Personál infolinky musí byť taktiež odborne vyškolený, aby do detailu poznal vašu ponuku a dokázal zareagovať na potreby zákazníkov. To znamená, že ak by mali záujem o vypredaný produkt, pracovník im poskytne podobnú alebo lepšiu náhradu. Prípadne môže osobu informovať o tom, kedy bude výrobok doskladnený.
Pracovníci musia ďalej vedieť aj to, ako informácie zaznamenávať v prehľadnej a čitateľnej forme. Len tak sa budú dať neskôr analyzovať a využiť na optimalizáciu predajnej stratégie.
Analýza získaných dát v období Vianoc
Dáta, ktoré získate počas vianočného obdobia, je dobré analyzovať postupne, aby ste výsledky z nich mohli využiť vo svoj prospech čo najskôr.
Analýzu môžu vykonávať priamo pracovníci infolinky, ktorí budú dáta už poznať. Jednotlivé informácie pretriedia a vytvoria prehľadné štatistiky o nákupnom správaní vašich zákazníkov, o tom, o ktoré produkty je najväčší záujem a naopak, ktoré výrobky sa predávajú najmenej. Údaje môžu porovnať s dátami z minulých sezón, takže budete vedieť, ako sa vám darí a či je potrebné zasiahnuť.
Pamätajte však, že ak chcete, aby sa pracovníci počas Vianoc stíhali venovať zákazníkom a zároveň vám robili analýzy, infolinku musíte rozšíriť o ďalšie sily. Len tak získate tie najlepšie pracovné výsledky.
Ako vyriešiť infolinku?
Pracovníci infolinky, ktorí budú komunikovať so zákazníkmi a triediť dáta, môžu byť vašimi vlastnými zamestnancami, alebo zamestnancami call centra. Obe alternatívy majú svoje výhody a nevýhody.
Vlastná infolinka
Ide o skvelé riešenie pre väčšie firmy, ktorým nevadia vyššie náklady a väčšia časová záťaž spojená s náborom zamestnancov, ich školením a množstvom ďalších úkonov. Jeho výhodou je hlavne skutočnosť, že máte určitú voľnosť napríklad v tom, koho zamestnáte alebo ako bude linka fungovať.
Infolinka riešená cez call centrum
Pre malé firmy alebo spoločnosti, ktoré nemajú čas ani financie navyše, je k dispozícii infolinka riešená cez call centrum. To sa postará o úplne všetko – nábor, školenie, systémy, odvody, licencie, náklady na OČR, PN a podobne. Vám stačí len vybrať počet pracovníkov, zvoliť dobu, kedy bude linka online, a zaplatiť jeden poplatok.Plusom call centra je aj to, že má veľa ďalších služieb spojených so zákazníckym servisom. K nim sa radí napríklad objednávková linka, komplexný back office alebo help desk. Vie sa tak postarať aj o ostatné oblasti vášho podnikania.