Vianoce sú pre obchodníkov jedným z najdôležitejších období roka, ktoré im dokáže priniesť výrazné zvýšenie tržieb. Platí to však len vtedy, keď sa naň v predstihu správne pripravia. Okrem dostatočných skladových zásob je kľúčové poznať svojich zákazníkov, ich nákupné správanie a potreby. Odkiaľ získať všetky tieto informácie a ako ich využiť vo svoj prospech? Najlepším riešením je hĺbkový prieskum trhu.

Spotrebiteľské správanie sa v predvianočnom období mení

Možno si hovoríte, že ste prieskum trhu robili pred nejakým časom, preto nepotrebujete nový. Pravdou je ale presný opak. Spotrebiteľské správanie sa niekoľko týždňov pred Vianocami mení.

Kým počas roka ľudia nakupujú spravidla to, čo skutočne potrebujú a chýba im, v predvianočnom období majú tendenciu míňať viac. Kupujú darčeky či rôzne, mnohokrát aj menej tradičné suroviny na varenie a pečenie.

Odlišnosti si následne môžete všímať aj v samotnom spôsobe nakupovania. Veľké percento zákazníkov nakupuje na poslednú chvíľu a veľmi impulzívne. To zvyčajne pramení zo sviatočného stresu a nedostatku času.

Zároveň platí, že tí spotrebitelia, ktorí si na nakupovanie vyhradia čas a začnú s ním skôr, sú citlivejší na ceny. Aktívne vyhľadávajú zľavy, špeciálne ponuky a akcie. Jednotlivé výrobky medzi sebou porovnávajú a snažia sa nájsť obchod, ktorý im ich ponúkne najvýhodnejšie.

Vianočné obdobie prináša špecifické výzvy

Hĺbkový prieskum trhu sa dá využiť aj na predpovedanie rôznych špecifických situácií. Zákaznícky servis sa totižto počas Vianoc môže stretnúť hneď s niekoľkými. K nim sa radí napríklad riešenie problémov s oneskoreným dodaním objednávok alebo nedostupnosť produktov.

Ďalej by mali pracovníci zákazníckeho servisu počítať s väčším emocionálnym vypätím. Zákazníci bývajú mnohokrát pod tlakom a svoju nervozitu si vybijú práve na nich. Je preto dôležité, aby mali dostatok trpezlivosti a snažili sa osobe na druhej strane linky čo najlepšie poradiť.

Očakávajte vyťažený zákaznícky servis

Niekoľko týždňov pred Vianocami je dobré zvážiť, či neposilníte svoj zákaznícky servis o zopár pracovníkov navyše. Zákazníci v tomto období kontaktujú infolinku oveľa častejšie ako v iné mesiace. Informujú sa o cenách, zľavách či možnostiach vrátenia alebo reklamácie. Popritom očakávajú, že odpoveď na svoju otázku dostanú čo najrýchlejšie, aby vedeli, či môžu pristúpiť k nákupu.

Platí, že čím dlhšie necháte zákazníka čakať, tým je väčšia pravdepodobnosť, že prejde ku konkurencii, ktorá sa mu bude venovať. Na e-maily aj telefonáty sa preto snažte reagovať okamžite.

Nie je to však len o rýchlosti, ale aj o spôsobe komunikácie a kvalite odpovedí. Zákazníkovi je zbytočné, ak mu odpoviete okamžite, no neposkytnete mu všetky dôležité informácie. To je dôvod, prečo by ste mali vždy zamestnávať ľudí, ktorí majú v tejto oblasti dostatok skúseností.

Prieskum robte pred, počas aj po vianočnom období

Prieskum trhu, ktorý spravíte v predvianočnom období, vám pomôže predpovedať potreby a predstavy zákazníkov. Tie sa však počas Vianoc môžu zmeniť. Zopakujte ho preto aj počas sviatkov a následne po ich skončení. Vďaka tomu budete mať dostatok materiálu, ktorý zanalyzujete a zistíte, ako sa vám darilo.

Nezabúdajte na to, že prieskum trhu vám musí vypracovať odborník, ktorý vie, na aké aspekty sa zamerať a čo sledovať. Najlepšie teda spravíte, keď sa obrátite na call centrum.

My v CreditCall dokážeme spraviť nielen klasický telefonický prieskum, ale aj Net Promoter Score (NPS), ktorý je ideálny pre potreby riadenia zákazníckej skúsenosti, a Quality Calls, čo je rozšírená verzia NPS. Vyskúšajte jeden z nich aj vy a pripravte sa na Vianoce najlepšie ako viete.

Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Email sa odosiela.