Každý majiteľ internetového obchodu vie, že Vianoce sú jedným z najnáročnejších období roka. Ľudia nakupujú oveľa viac ako v iné mesiace, čo automaticky znamená zvýšenú potrebu infolinky. Mnohé spoločnosti preto od polovice novembra alebo začiatku decembra rozširujú zákaznícky servis o ďalších pracovníkov či dokonca o chatboty. Ako vám dokáže toto riešenie pomôcť a prečo by ste mu mali dať šancu?

Chatboty dokážu znížiť nápor na infolinku

Chatboty sú výbornou voľbou pre každý jeden internetový obchod. Zákazníkom v priebehu niekoľkých sekúnd ponúknu relevantné informácie, čím vyriešia ich problém bez toho, aby ich prepájali na skutočné osoby. Takýmto spôsobom sa znižuje nápor na pracovníkov linky, ktorí sa môžu plne venovať iným, oveľa náročnejším požiadavkám.

Väčšina chatbotov pracuje s informáciami, ktoré sú voľne dostupné priamo na webovej stránke internetového obchodu. Otázkou teda zostáva, na čo do nich investovať, keď si zákazníci môžu potrebné údaje dohľadať úplne sami? Odpoveď je veľmi jednoduchá. Nie všetci ľudia vedia, ako sa na webe pohybovať a kde dané dáta hľadať. Práve preto im padne vhod, keď sa môžu obrátiť na chatbota, ktorý im z množstva informácií vyfiltruje tie najdôležitejšie.

Okrem toho netreba zabúdať ani na to, že Vianoce sú často chaotické a každý sa snaží vyriešiť darčeky čo najrýchlejšie. Zákazníci nemajú čas na prechádzanie z jednej podstránky do druhej a hľadanie relevantných informácií. Potrebujú niekoho, kto im priamo povie, koľko nejaký produkt stojí, dokedy ho budú mať doma, aké sú možnosti dopravy alebo ako výrobok reklamovať.

Chatboty sú k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni. So zákazníkom vedia komunikovať aj mimo bežnej pracovnej doby. A v prípade, že by mu nedokázali pomôcť, poskytnú e-mail na linku, ktorá sa mu bude venovať hneď v nasledujúci pracovný deň.

Chatboty podporujú automatizáciu

Automatizácia niektorých pracovných procesov je pre menšie aj väčšie firmy kľúčová. Prináša im totižto desiatky výhod, a to nielen počas vianočných sviatkov. K nim sa radia:

  • Vyššia efektívnosť a produktivita – automatické riešenia eliminujú riziko vzniku chýb, vďaka čomu je práca efektívnejšia. Plus, odstraňujú ťažkopádne a náročné manuálne procesy, čo vedie k vyššej produktivite a lepším pracovným výsledkom.
  • Nižšie náklady a rýchlejšia práca – automatizácia pomáha znižovať náklady a zvyšovať zisky. Ďalej taktiež urýchľuje viaceré operácie a šetrí čas, ktorý môžu zamestnanci investovať do iných pracovných povinností.
  • Jednoduché spracovanie údajov – pri spracovávaní väčšieho objemu údajov sa zvyšuje riziko tvorby ľudskej chyby, ktoré vedie k potrebe opakovať niektoré procesy. Automatizácia tomuto predchádza a zaisťuje presné výsledky, ktoré sú prehľadné a ľahko čitateľné.
  • Vyššia spokojnosť zamestnancov aj zákazníkov – automatizácia znižuje nápor na infolinku, vďaka čomu zamestnanci nie sú tak unavení. Popritom sa však nijakým spôsobom neznižuje kvalita zákazníckych služieb. Práve naopak. Tí prostredníctvom chatbotov získajú v krátkom čase všetky informácie a v prípade potrieb sa spoja so skutočnou osobu.

S integráciou chatbotov zbytočne nečakajte

Chatboty sú kľúčovou súčasťou automatizácie. A síce vyzerajú komplikovane, ich integrácia do vašich firemných procesov a následné používanie nemusí byť vôbec náročné. Stačí sa obrátiť na call centrum, ktoré vám vyrieši aj ďalšie služby zákazníckeho servisu, ako napríklad infolinku, komplexný back office či objednávkovú linku.Pamätajte však, že čím skôr sa pre chatboty rozhodnete, tým lepšie. Zákazníkom tak poskytnete profesionálne služby, ktoré zvýšia ich spokojnosť a tým aj možnosť, že u vás nakúpia.

Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Email sa odosiela.