Jeseň so sebou prináša viacero výziev a príležitostí pre mnohých vlastníkov internetových obchodov. Chceli by ste ich využiť na podporu predaja a zvýšenie tržieb? V tom prípade čítajte ďalej. Pripravili sme si všetky dôležité informácie, ktoré vám s tým vedia pomôcť.

Jeseň – kľúčové obdobie pre e-commerce

Jeseň je obdobím, kedy sa ľudia vracajú z letných dovoleniek a výletov. Okrem toho trávia oveľa viac času vo vnútri, spravidla prechádzaním internetu a prezeraním rôznych stránok vrátane e-shopov. Počet ich online nákupov sa tak postupne zvyšuje, pričom tento trend zvyčajne trvá až do Vianoc.

Väčšiu a intenzívnejšiu online prítomnosť spotrebiteľov by ste nemali ignorovať. Správne vytvorenou marketingovou stratégiou, zaujímavými zľavami a kvalitným zákazníckym servisom ich môžete zaujať a motivovať k nákupu.

Halloween, Black Friday a ďalšie nákupné sviatky

Jeseň môže na prvý pohľad vyzerať, že je veľmi chudobná na sviatky. Keď sa však do kalendára pozriete lepšie, zistíte, že počas nej oslávime hneď niekoľko významných dní, ktoré sa dajú spojiť so zľavami a akciami.

K nim patrí napríklad Halloween, ktorý je u nás každým rokom populárnejší. Síce ide len o jeden deň, na e-shope ním môžete žiť pokojne aj týždeň. To isté platí o Black Friday, po ktorom hneď v pondelok nasleduje Cyber Monday. A zabúdať netreba ani na blížiace sa Vianoce a Silvester.

Ako sa správne pripraviť na jesennú sezónu?

Jesenná sezóna je v oblasti podnikania skutočne silným obdobím. Musíte sa však na ňu správne a s predstihom pripraviť. Zbytočne teda nečakajte a nasledujúce rady čo najskôr aplikujte do praxe.

Spravte si prieskum trhu

V prvom rade zistite viac informácií o trhu a vašich zákazníkoch. Aké sú ich problémy, čo im chýba, aké produkty hľadajú, k čomu inklinujú, ako reagujú na zľavy a podobne. Na základe týchto údajov budete vedieť lepšie prispôsobiť nielen samotné portfólio produktov a služieb, ale aj štýl komunikácie. To znamená, ako budete so spotrebiteľmi komunikovať a cez aké kanály, napríklad telefón, sociálne siete alebo newslettery.

Prieskum trhu robte pravidelne. Najlepšie na začiatku sezóny, počas nej a potom aj na jej konci. Vďaka tomu ľahšie porovnáte jednotlivé trendy a zmeny v spotrebiteľskom správaní.

Nastavte si správnu marketingovú stratégiu

O vašej zaujímavej a výhodnej jesennej ponuke musíte ľudí nejako informovať. Práve preto myslite na tvorbu marketingovej stratégie. Okrem sociálnych sietí a newsletterov môžete využiť aj telemarketing. Ten predstavuje rýchly spôsob, ako si zaistiť okamžité predajné výsledky.

Na rozdiel od iných metód je telemarketing tzv. direct marketing. To znamená, že pracovník call centra komunikuje so zákazníkom priamo. Prostredníctvom telefonátu mu poskytuje služby alebo produkty, informuje ho o zľavách a detailne mu prezentuje vašu ponuku.

Tým, že je telemarketing priamy a osobnejší, sú jeho výsledky oveľa lepšie. Úspešnosť dosahuje viac ako 10 %, čo je v porovnaní s e-mail marketingom, ktorý má úspešnosť okolo 0,5 %, veľký rozdiel.

Posilnite zákaznícky servis

Väčší záujem o produkty automaticky vedie aj k vyťaženému zákazníckemu servisu. Zákazníci volajú alebo píšu e-maily, pretože sa chcú dozvedieť viac o cenách, akciách, zľavách a možnostiach vrátenia či reklamácie.

Ak nechcete, aby dlho čakali a boli nespokojní, servis posilnite o niekoľko nových pracovníkov. Prípadne sa obráťte na call centrum, ktoré vám na každú sezónu poskytne toľko operátorov infolinky, koľko aktuálne potrebujete.

Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Email sa odosiela.