Pri výbere marketingovej stratégie pre svoju firmu máte dve možnosti. Buď si zvolíte priamy, alebo nepriamy marketing. V prípade prvej možnosti sa k obľúbeným alternatívam radí najmä telemarketing, ktorý sa využíva už dlhé roky. Na rozdiel od iných spôsobov kontaktovania zákazníka dosahuje vyššiu mieru úspešnosti, vďaka čomu dokáže podporiť predaj oveľa efektívnejšie. Aké ďalšie výhody vám tento typ marketingu poskytuje?

Slúchatka a mikrofón v call centre
Call centrum v CreditCall

Najefektívnejšia forma priameho marketingu

Telemarketing, niekedy označovaný aj ako teleshopping, je jedným z najobľúbenejších druhov marketingu. Realizuje sa spravidla cez telefón, no v niektorých prípadoch aj prostredníctvom osobného stretnutia.

V porovnaní s inými typmi marketingu, ako napríklad s e-mail marketingom, kde je priemerná úspešnosť často len 0,5 %, je telemarketing oveľa efektívnejší. Jeho priemerná úspešnosť predstavuje viac ako 10 %.

Dôvodom úspešnosti telemarketingu je najmä ľudský kontakt. Keď klienti alebo zákazníci počujú na druhej strane linky ďalšieho človeka, celý proces je pre nich oveľa osobnejší. Pracovníci na linke dokážu klientov taktiež priamo ovplyvniť a meniť stratégiu “za pochodu” podľa informácií, ktoré získajú.

Zamestnanci v call centre vybavujú telemarketing vo svojich kanceláriach.
Zamestnanci v call centre

Viacero možností telemarketingu

Telemarketing pre väčšinu signalizuje len klasický predaj cez telefón. A síce ide o jednu z hlavných činností tejto marketingovej stratégie, okrem nej si môžete vybrať aj z ďalších. K nim sa radí napríklad dohadovanie stretnutí s klientmi alebo zákazníkmi. Osobné stretnutie môže byť ešte úspešnejšie ako predaj cez telefón, pretože na presvedčenie k nákupu môžete využiť viacero praktík.

K ďalším službám, ktoré spadajú pod telemarketing, sa radia aj: 

  • Retencia – to v preklade znamená starostlivosť o existujúcich zákazníkov a zabránenie tomu, aby prestali využívať vaše služby a tovary. V rámci retencie sa rozlišujú viaceré typy kampaní. Niektoré sa orientujú na zákazníkov, ktorí plánujú v blízkej budúcnosti prestať využívať vaše služby, iné sú zas určené na prinavrátenie bývalých klientov.
  • Aktualizácia databáz – ide o údržbu databázy a jej aktualizáciu o nové kontakty a údaje, resp. vytvorenie čisto novej databázy.

Outsourcing telemarketingu

Telemarketing vám dokáže zaistiť tie najlepšie výsledky len vtedy, keď jednotlivé úkony, ako predaj cez telefón či dohadovanie stretnutí, vykonáva profesionál. Ak vo firme nemáte niekoho, kto by mal s telemarketingom skúsenosti, máte dve možnosti. Buď nájdete nového zamestnanca, alebo si zvolíte outsouring call centra.

Hľadanie nových zamestnancov, platenie ich odvodov, prenájom kancelárií a množstvo ďalších povinností je finančne aj časovo náročné. Práve preto sa mnohé, veľké aj malé spoločnosti rozhodujú práve pre druhú možnosť.

Outsourcing vám nielenže pomôže ušetriť financie a čas, ale takisto zaručuje skvelé výsledky. Call centrum s množstvom skúseností pozná správne stratégie a vie, ako pracovať so zákazníkmi či klientmi.

Plusom call centra je taktiež to, že vám spolu s telemarketingom dokáže poskytnúť aj dodatočné služby. K nim sa radí napríklad zákaznícka infolinka, vytváranie prieskumov či vymáhanie pohľadávok.

Zamestnanci v kanceláriach call centra počas dňa.
Kancelária v call centre

Využite telemarketing vo svoj prospech

Telemarketing je skvelou voľbou pre menšie aj väčšie podniky, ktoré chcú zvýšiť svoje zisky či rozšíriť svoje pôsobenie. Aby ste však dosiahli požadované výsledky, je dôležité obrátiť sa na niekoho, kto má v tejto oblasti veľa skúseností. Jednou z možností je call centrum Credit Call, ktoré sa postará o všetkých vašich existujúcich klientov a zároveň vám nájde nových.

Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Email sa odosiela.