Prevádzka vo Zvolene začínala s 20 pracovnými miestami. Dnes ich je viac ako šesťdesiat. Pri jej vzniku stáli ľudia, ktorí už v spoločnosti nepracujú, no zároveň aj tí, ktorí si do svojho životopisu môžu napísať dĺžku zamestnania v CreditCall od 5 do 10 rokov. Niektorých z nich by sme radi bližšie predstavili.

VRATKO PAVLÍK

Vratko, odkedy pracuješ v spoločnosti  a prečo si si vybral túto prácu?

Pracujem tu od spustenia pobočky vo Zvolene, čiže od roku 2013. Takúto prácu som si vybral hlavne preto, že som sa chcel zlepšiť v komunikácii, čo si myslím, že sa mi aj podarilo.  Mal som skúsenosti aj z predchádzajúceho zamestnania, kde som pracoval na rovnakej pozícii, chcel som si porovnať, ako funguje iná call centrová firma.

Aké boli tvoje začiatky a kam si sa v priebehu rokov posunul? Koľko si mal rokov, keď si začal u nás pracovať?

Mal som 25 rokov, bolo to krátko po ukončení vysokej školy. Pri spustení pobočky vo Zvolene sme volali iba jednu predajnú kampaň, postupne začala firma spolupracovať aj s inými partnermi, začal som volať prieskumy, k tomu aj akvizičné kampane pre banky. Následne firma aj ja sme získali novú skúsenosť, pokrok, začali sme volať aj takzvané pasívne linky, teda nie len že my sme volali klientom, ale aj klienti začali volať nám. Začal som pracovať pre projekt pre klienta PackWay, toto je moja primárna kampaň, v kombinácii s prieskumami spokojnosti klientov pre Slovenskú sporiteľňu. Tieto dva projekty mi vyhovujú. Pomedzi to samozrejme, keď je potrebné, sa zapájam aj do iných kampaní. 

Čo ti dala práca v CreditCalle?

Hlavne veľa kamarátov a kamarátky, hlavne teda kamarátky, keďže tých je tu väčšina. Spočiatku som tu dlho pracoval ako jediný chalan na pobočke, takže teraz oceňujem, že nás je tu mužov trocha viac. Občas sú dni, kedy aj priamo na pobočke je viac chalanov ako dievčat. Ďalej mi dala zážitky rôzne, či už v rámci komunikácie s klientami, alebo s kolektívom na rôzných firemných akciách a večierkoch.

Vo svojom osobnom živote som často využil aj skúsenosti z našich kampaní s bankami, napr. pri výbere banky.

Ako vníma tvoje okolie, rodina, priatelia, tvoju prácu?

Sú to rôzne reakcie, oni hlavne narážajú na to, že koľko mám hovorov. Vlastne ani nevedia, o čom je práca v call centre. Musím im vysvetľovať, že napr. my nevytáčame čísla manuálne, že voláme cez počítač a cez systém, s týmto som sa hlavne na začiatku stretával. Reakcie sú skôr negatívnejšie. Keď poviem, že volávame prieskumy pre politickú reláciu, ktorú majú možnosť vidieť aj v televízií, je to, že: “ahá” a to skôr zaujme. Nemyslím si, že majú nejakú ucelenú predstavu o tom, čo všetko táto práca zahŕňa. Na základe svojich negatívnych skúsenosti si predstavujú, že táto práca je len o predaji nejakých ponožiek. My však fungujeme na inom princípe. Snažím sa im to vysvetľovať aj argumentovať, pretože aj ja sám som zažil, keď sa mi snažil niekto silou mocou ponúknuť nejaké produkty. Do istej miery však svoje okolie aj chápem.

VRATKO PAVLÍK

DANKA BERKYOVÁ

Danka, od ktorého roku pracuješ v CreditCalle? Aké boli tvoje začiatky? 

Pracujem v CreditCalle vo Zvolene od začiatku, od roku 2013. Začiatky boli pekné a milé :).

Mala si skúsenosti s touto prácou?

Mala som, robila som telefonistku v inej firme, no skúsenosti s prácou na počítači som získala až tu.

Čo je pre teba najzaujímavejšie v práci, čo ťa najviac napĺňa? Prípadne, aký iný projekt by si chcela robiť?

Najviac sa mi páči to, že som sa dozvedela veľa nových vecí, napr. ako funguje kuriérska spoločnosť, ako funguje elektro nabíjanie áut, a mnoho iných vecí. Spoznala som veľa ľudí. A celkovo sa mi tu páči.

Čo hovorí na tvoju prácu tvoje okolie, tvoja rodina?

Na moju prácu si už zvykli, zvykli si, že viac rozprávam, argumentujem, ale sú s tým v pohode, je to dobré, keď treba, vyhrám doma viac hádok :).

A aké sú napr. reakcie ľudí, ktorí sa s tebou práve zoznámili a dozvedeli sa, že pracuješ v call cetre?

Prvá taká ich otázka „To predávate také matrace, robíte stretnutia?“ Ja som potom taká hrdá, poviem, že nie, ty nevieš, čo robí CreditCall? Táto firma je úplne o niečom inom. Následne im vysvetlím, že naozaj klientov vybavujeme k spokojnosti.

Myslíš si, že táto práca je vhodná pre každého?

Hm, myslím, si, že pre každého nie. Človek potrebuje mať trpezlivosť a chcieť sa učiť nové veci. Ak je zažratý do toho, čo už pozná, nechce vedieť nič nové, nezaujíma sa, tak si myslím, že to preňho nie je.

DANKA BERKYOVÁ

MONIKA DOBROTOVÁ

Monika, aj ty si prešla všetkými zvolenskými pobočkami, na ktorej sa ti pracovalo najlepšie?

V CreditCalle som začína v roku 2014. Začínala som pri plavárni, potom sme išli do centra do Domu služieb, teraz sme tu (aktuálna adresa v parku). Každá pobočka bola niečím iná a niečím výnimočná, niečím zaujímavá, ale pre mňa sú asi viac dôležití ľudia, ktorí sú okolo mňa, kolektív, to je naviac pre mňa. Nezáleží na akej pobočke som alebo kde som, ale to s kým som a akých ľudí mám okolo seba.

Vieš si predstaviť, že by si pracovala niekde inde, v inom obore – alebo prečo práve by si prácu nezmenila?

Nikdy som si nemyslela, že túto prácu budem niekedy robiť. Väčšina ľudí si myslí, že telefonovanie alebo byť  operátorom telefonickej linky je niečo jednoduché, no je to zodpovedná práca, naozaj človek sa musí vzdelávať, aby nestagnoval.

Čo si o tvojej práci myslí rodina, okolie, ako na ňu reagujú?

Všetci si práve myslia, že to je jednoduché, že zavolám a idem, ale niektorí práve naopak, vedia, že je to zodpovedná práca, človek sa musí učiť, vzdelávať, a podporujú ma v nej.

MONIKA DOBROTOVÁ

KATARÍNA ŠÁRIKOVÁ

Katka, koľko rokov si zamestnaná v call centre? Mala si skúsenosti s touto prácou pred CreditCallom? 

Zamestnaná som od januára 2014, takže už to bude pomaly 10 rokov, čo pracujem v CreditCalle. Mala som skúsenosť, volala som pre jednu poisťovaciu spoločnosť, čiže niečo podobné ako robím teraz.

Tvoj návrat z materskej dovolenky bol zrejme istý. Dá sa práca v call centre skĺbiť s malými deťmi?

Áno, určite som rátala s tým, ja som sa chcela aj skôr vrátiť, ešte počas materskej, pretože práca mi chýbala. Skúšala som pracovať brigádnicky, ale časovo mi to popri deťoch nevychádzalo. Nastúpila som ešte v auguste pred ukončením materskej, trocha som si ju skrátila, pôvodne trvala do októbra.

Oslovila ma Katka Prachárová, zavolala mi, že má pre mňa novú kampaň, ktorá by ma mohla zaujímať a ja som rada súhlasila so skorším návratom.

Čo ti dala alebo stále dáva tvoja práca?

Naučila ma hlavne komunikovať  s ľuďmi, riešiť problémy s kľudom, nie výbušnosťou. Sú situácie, kedy sa to nedá, ale samozrejme počas rozhovoru s klientmi to viem ustrážiť. Hlavne som však spoznala kopu skvelých ľudí, s ktorými ešte stále spolupracujeme, rada sa s nimi stretávam. Dokonca aj pracujem s dvoma kolegyňami, ktoré sa vrátili k nám na kampaň, ktorú teraz robím, a začínali sme spolu,  Monika Dobrotová a Romanka Kováčová. Som rada, že sú u mňa v tíme.

Čo je pre teba (čo bolo) najťažšie a čo sa ti zase naopak na tejto práci páči najviac?

Keď som začínala, už som mala skúsenosť s telefonovaním, nebrala som to ako nejakú ťažkú prácu. Keď sa rozhodnem pre niečo, zatnem zuby a idem do toho naplno. Telefonovanie a oslovovanie klientov je to súčasť môjho života, baví ma to. Naozaj som sa naučia komunikovať s ľuďmi, nie len tu v rámci firmy, ale aj v súkromnom živote, čo sa týka vybavovania po úradoch a podobne. A hlavne riešiť problémy s kľudom. A dala mi táto práca aj veľa priateľov, z ktorých som šťastná, že ich mám.

Páči sa mi na CreditCalle, že je ako rodinná firma, všetci sa navzájom poznáme, väčšinou vznikajú kamarátske vzťahy, som so skvelými ľuďmi.

Ako vníma okolie tvoju prácu?

Ako niečo ľahké, že len sedím a volám, a dostanem za to plat. No nie je to ľahké, každý klient je iný, treba sa mu prispôsobiť, stáva sa, že sú nervózni, nevrlí, dohodneme sa, že si zavoláme iný deň, potom je klient úplne vymenený. Proste sú dni, kedy aj ten na druhej strane linky nemá svoj deň, viem to pravdaže pochopiť.

Každému zo svojho okolia vravím: „Poď, vyskúšaj!“ Proste buď to človeka baví alebo na to nie je. Ale nie je to ľahká práca. Človek musí mať na to odvahu, aby to robil 😊.

KATARÍNA ŠÁRIKOVÁ

ROMANA KOVÁČOVÁ

Romanka, ako vzniklo tvoje rozhodnutie pracovať u nás?

Moje rozhodnutie vzniklo na základe toho, že som hľadala zamestnanie vo Zvolenie, to bola priorita. Rovnako mi vyhovovala pracovná doba. A pracujem tu od roku 2014. S počiatku som nemala žiadne skúsenosti s takouto prácou.

S CreditCallom si sa sťahovala do všetkých priestorov, „rastieš s firmou“, dá sa povedať, že by toto mohla byť tvoja práca snov?

Dá sa povedať, že áno. Najviac ma na mojej práci baví práca s ľuďmi. Volám predajné kampane, pre banky alebo kartové spoločnosti.

Je niečo, čo ťa aj po rokoch na práci v call centre prekvapí alebo zaskočí?

Skôr už asi ani nie 😊, to musím dlhšie porozmýšľať.

Plánovala si sa po deťoch vrátiť naspäť do tohto nášho pracovného kolotoča?

Áno, rátala som s tým, pretože ma táto práca baví a napĺňa, taktiež je tu výborný kolektív, ktorý by mi chýbal a pre ktorý som sa chcela určite vrátiť.

Myslíš, že je táto práca vhodná alebo možná pre každého? Ako na ňu reaguje tvoje okolie?

Skôr asi nie. Táto práca vyžaduje veľkú zodpovednosť a dôslednosť.

Moja rodina a priatelia na ňu reagujú, že nič nerobím, že som len obyčajná telefonistka. Každým dňom sa tu zdokonaľujeme, prijímame a učíme sa, a následne ďalej poskytujeme klientom veľa informácií, teda nie je to až také ľahké, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať a ako si niektorí ľudia myslia.

No je to tu fajn, určite by som každému odporučila, aby si to vyskúšal a prišiel k nám pracovať.

ROMANA KOVÁČOVÁ

VERONIKA BERKYOVÁ

Veronika, kedy si nastúpila do CreditCallu a ako vzniklo tvoje rozhodnutie pracovať u nás?

Bolo to v roku 2013, od začiatku otvorenia zvolenskej pobočky CreditCallu. Reagovala som na inzerát, zúčastnila som sa pohovoru s príjemným vedením našej spoločnosti, a už to bolo. Presne dňa 15. apríla 2013 som nastúpila do práce a som rada, že som tu doteraz.

Čím je pre teba táto práca zaujímavá?

V prvom rade by som chcela povedať, že CreditCall je taká moja srdcovka 😊, od začiatku môjho pôsobenia v tejto firme je práca zaujímavá hlavne spoznávaním nových kampaní. Či sme dostali nejaký prieskum alebo predajné kampane pre banky, je zaujímavé spoznávať nové veci, učiť sa nové informácie. Za tú dobu, čo som tu, som sa veľa vecí naučila, za čo som veľmi vďačná.

Myslím si, že táto práca obohatí každého jedného človeka, či už o to dobré, alebo si tu nájde nových priateľov, o nové projekty, dodá mu to do života veľmi veľa.

Čo hovorí na tvoje zamestnanie okolie, príbuzní? Odporučila by si túto prácu aj členom svojej rodiny?

Určite by som odporučila, áno. Ako jedna z mála ľudí chodím do práce s úsmevom, s dobrou náladou, a s chuťou ísť do práce. Aj moja rodina to berie tak, že táto práca je mojím koníčkom. A stretla som tu úžasných ľudí, skvelé kamarátky, s ktorými máme krásne spomienky, nekonečne veľa zážitkov, o ktorých vám nejdem rozprávať 😊. Ako sa hovorí, CreditCall sa rovná rodina, ďalej už niet o čom pochybovať.

VERONIKA BERKYOVÁ

IVANA DOBRANSKÁ

Ivka, ty si začínala na pobočke v Bratislave, si jedna z najdlhšie pracujúcich dám v spoločnosti, nie len vo Zvolene. Aká bola tvoja pracovná cesta v CreditCall?

 Začínala som v roku 2012 v Bratislave. Následne som v apríli 2013 bola pomáhať s vybavovaním prevádzky vo Zvolene, so zaškoľovaním nových operátorov. A neskôr, v januári 2014 som sa natrvalo presťahovala do Zvolenskej pobočky, pretože som sa vrátila domov do Banskej Bystrice.

V Bratislave som nastúpila ako neskúsená operátorka. Pracovala som spočiatku na dohodu, mala to byť len krátka brigáda, ktorá sa troška predĺžila.  Postupne som si prešla prácou telefonistky, hlavne na predajoch, strašne ma to chytilo, veľmi som to mala rada. Postupne som popri tom robila senior agenta, supervízora, a aktuálne mám na starosti CreditCall akadémiu, čo je taká moja práca snov.

S manželom ste založili rodinu, potom materská, čo sa dialo ďalej?

Bolo mi ľúto, keď som z práce odchádzala na materskú, a veľmi som sa tešila, keď som sa vracala. Je otázne, ako dlho som bola preč, pretože v podstate, aj keď som bola na rodičovskej, stále som sa snažila dievčatám pomáhať. Ja som volala až do kontrakcií každých 7 minút, potom som vypla počítač na päť a pol mesiaca a akonáhle synovi skončili koliky, opäť som si nasadila slúchadlá a pracovala som z domu opäť počas celej rodičovskej dovolenky.

V rámci HR si jedným z prvých kontaktov s nováčikmi, následnej sa im venuješ v Akadémii, čo by si odkázala všetkým záujemcom o prácu či nováčikom?

Odkázala by som im jedno: o práci snov by človek nemal snívať, mal by ju skúšať hľadať, tak ako som našla ja tú svoju.

IVANA DOBRANSKÁ

.

Viac o 10-ročnej histórii zvolenskej prevádzky nájdete na: 10 rokov vo Zvolene

. .

.

Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Email sa odosiela.