Telesales vs online predaj: Aké sú medzi nimi rozdiely?
Späť na zoznamProdukty a služby dnes môžete ponúkať rôznymi spôsobmi. Medzi tie najpopulárnejšie sa radia telesales a online predaj, ktoré potešia hneď viacerými výhodami. Aké sú medzi nimi rozdiely a ktorá z alternatív je pre vás lepšia?
Online predaj poskytuje rôzne možnosti
Online predaj je charakteristický tým, že vám dovoľuje produkty ponúkať rôznymi spôsobmi. Okrem samotného internetového obchodu sa dajú využiť aj sociálne siete, newslettre či reklamy. Marketingovú stratégiu si tak viete upraviť presne podľa svojich potrieb, predstáv a finančných možností.
Plusom online predaja je aj to, že v rámci neho dokážete prispôsobiť svoju komunikáciu a ponuku zvolenej cieľovej skupine. Zákazníkov tak ľahšie namotivujete a presvedčíte k tomu, aby nakúpili.
Prispôsobenie komunikácie a celkovo predaja je možné aj pri telesales. Podľa nákupného správania, veku alebo ďalších detailov dokážu operátori meniť to, čo zákazníkom poskytujú alebo akým štýlom tak robia.
V rámci telesales sa zvyčajne používajú dve hlavné stratégie, ktorými sú:
- Cross sell – stratégia priameho predaja. Jej úlohou je uspokojiť zákazníkovu potrebu ponúknutím viacerých produktov, ktoré môžu, no nemusia súvisieť s jeho primárnym nákupom. Označuje sa aj ako vertikálny predaj.
- Up sell – stratégia priameho predaja, ktorá sa snaží zákazníkovi predať vyšší rad daného typu výrobku alebo doplnkové produkty a služby zlepšujúce kupovaný produkt. Označuje sa aj ako horizontálny predaj.
Telesales je osobnejší
Najväčšou výhodou telesales je to, že na rozdiel od online predaja alebo iných marketingových metód je osobnejší. Vyškolení operátori komunikujú priamo so zákazníkom, zisťujú, čo potrebuje alebo hľadá, a vedia mu nájsť ideálne riešenie.
Osobný prístup je v dnešnom svete, kedy prevláda online nákup, veľkou raritou. To je dôvod, prečo má telesales na zákazníkov veľký vplyv. Túto skutočnosť potvrdzujú aj štatistiky, ktoré hovoria, že jeho úspešnosť je 10 %, čo je o 9,5 % viac ako pri e-mail marketingu.
Netreba sa však čomu čudovať. Nehľadiac na to, ako dobre prispôsobíte príspevok na sociálnych sieťach, newsletter alebo reklamnú kampaň v online priestore, daný výstup bude vždy pôsobiť neosobne. Nikdy ním nevyvoláte také silné pocity ako pomocou telemarketingu.
Ktorá alternatíva je lepšia?
To, ktorá alternatíva je lepšia, sa nedá len tak povedať. Všetko závisí od vašich cieľov a potrieb. V mnohých prípadoch sa značky rozhodujú pre kombináciu oboch, čím si zaistia tie najlepšie výsledky. V online priestore si totižto vhodne zvolenými marketingovými stratégiami rozšíria povedomie o svojom mene, pričom prostredníctvom telesales nadviažu osobnejší vzťah so zákazníkmi.
Bez odborníkov nebude efektívna ani jedna alternatíva
Či už sa rozhodnete pre online predaj, alebo telesales, nezabúdajte, že na to, aby ste boli úspešní, potrebujete odborníkov, ktorí vedia, čo robia. Pri prvej možnosti, čiže pri online predaji, je kľúčové nájsť niekoho, kto vám vytvorí webovú stránku, nastaví vhodnú marketingovú stratégiu a bude komunikovať so zákazníkmi.
Pri telesales platí, že základom sú skúsení operátori, ktorí budú vedieť predávať produkty, získavať potrebné informácie a odpovedať na otázky od zákazníkov. Zamestnať ich môžete sami, prípadne je k dispozícii outsourcing.Kvalifikovaný personál vám dnes dokáže dodať call centrum. Vďaka nemu nebudete musieť riešiť nábor a výber nových zamestnancov, licencie informačných systémov či telekomunikačné a internetové poplatky. Efektívne tak ušetríte čas, energiu aj peniaze.