S príchodom internetu a rozmachu digitálneho sveta sa mnohé spoločnosti pýtajú, či má telesales stále nejaký význam. Predaj cez telefón bol obľúbený hlavne v minulosti, keď sa o reklame na sociálnych sieťach či vo webových vyhľadávačoch príliš nehovorilo. A síce sa v súčasnosti telesales využíva, jeho popularita poklesla. Má teda stále zmysel investovať do tejto stratégie alebo je potrebné zamerať sa na iné oblasti?

Čo je telesales?

Telesales, často označovaný aj ako predaj cez telefón, slúži na získavanie nových zákazníkov a starostlivosť o tých súčasných. Robiť tak môžete viacerými stratégiami, ako napríklad:

  • Cross sell – potreba zákazníka sa upokojuje tým, že sa mu ponúkne niekoľko produktov, ktoré súvisia najmä s jeho primárnym nákupom alebo záujmami. Cross sell sa označuje aj ako vertikálny predaj.
  • Up sell – slúži na to, aby zákazník kúpil vyšší rad produktov alebo služieb, prípadne aby si kúpil väčšie množstvo produktu za výhodnejšiu cenu. Up sell sa označuje aj ako horizontálny predaj.

Telesales je priamym marketingom. To znamená, že zákazníci sa oslovujú priamo. V tomto prípade telefonicky. Jeho cieľom je získať okamžitú odozvu a budovať dlhotrvajúce vzťahy s klientmi.

Na to, aby mohol byť telesales skutočne úspešný, je potrebné využívať rôzne marketingové stratégie. Tie vás dovedú k požadovaným výsledkom a zvýšeniu predaja produktov alebo služieb. Správne marketingové stratégie poznajú marketingoví špecialisti a osoby s dlhoročnými skúsenosťami v tejto oblasti. Na tie by ste sa mali v prípade záujmu o telesales obrátiť.

Problémom však je, že nájsť kompetentné osoby je komplikované a zdĺhavé. Nehovoriac o tom, že ich zamestnávanie je finančne náročné. Práve preto je dobré využiť služby call centra, ktoré vám poskytne kvalitný personál a pritom vám pomôže ušetriť.

Oplatí sa v dnešnej dobe telesales?

Otázkou však stále zostáva, či je telesales skutočne tak výhodný a efektívny, ako v minulosti. Odpoveď je áno a toto tvrdenie podporuje hneď niekoľko štatistík. Podľa medzinárodných štúdií dosahuje priemerná úspešnosť marketingu viac ako 10 %, čo je oveľa viac, ako v prípade e-mail marketingu. Jeho úspešnosť je na základe dostupných dát len okolo 0,5 %.

To, že telesales je stále efektívnym riešením pre veľké i malé firmy, si myslia aj marketingoví manažéri pracujúci pre spoločnosti z rebríčka Fortune 500. Podľa nich je telemarketing veľmi efektívny a dokáže výrazne zvýšiť predaje.

Dôvodom, prečo je tomu tak, je hlavne priamy osobný kontakt, ktorý sa dnes pomaly vytráca. Strohé e-maily, neoriginálne reklamy na sociálnych sieťach či niekoľko slovné SMS správy nedokážu zaujať tak, ako oslovenie a konverzácia plná empatie.

Okrem toho je nutné myslieť aj na to, že slová nie sú jediným spôsobom ako niekoho presvedčiť, aby si kúpil produkt alebo službu. Dôležitý je aj tón hlasu a samotná osobnosť, ktorá do konverzácie vstupuje. Tieto faktory do e-mailu alebo digitálnej reklamy jednoducho vložiť nedokážete.

Výhody telesales

Telesales sa dá využiť v cielenom aj hromadnom marketingu. Predstavuje skvelý spôsob podpory predaja a môže ho využívať snáď každá firma alebo spoločnosť. Jeho výhod je však ešte oveľa viac. K tým hlavným patria:

  • Flexibilita – jednou z veľkých výhod telesales v porovnaní s inými formami generovania nových zákazníkov je vysoká flexibilita a možnosť meniť svoj prístup v závislosti od toho, ako sa jednotlivé veci vyvíjajú. Ak zistíte, že váš súčasný postup negeneruje vysokokvalitných potenciálnych zákazníkov, môžete trochu zaexperimentovať.
  • Priamy kontakt – so zákazníkom komunikujete priamo. Môžete sa s ním porozprávať a zistiť, čo potrebuje. Vďaka priamemu kontaktu takisto získate okamžité výsledky. Viete, či zákazník niečo kúpi, alebo o vaše produkty a služby nemá záujem.
  • Redukcia nákladov – telemarketing nie je tak nákladný ako iné formy marketingu, preto je skvelou voľbou pre začínajúce podniky alebo spoločnosti, ktoré chcú ušetriť.
  • Zvýšenie predaja – keď máte na telemarketing kvalifikovaných zamestnancov, ktorí poznajú všetky overené marketingové stratégie, môžete sa tešiť z výrazného zvýšenia predaja.
  • Merateľné výsledky – výsledky, ktoré získate z telesales sú nielen rýchle, ale takisto presne merateľné. Môžete podľa nich zostavovať rôzne štatistiky, pomocou ktorých sa dajú plánovať nasledujúce ciele firmy.
  • Tvorba databázy – telesales vám umožňuje vytvoriť si aktuálnu databázu stálych aj potenciálnych klientov, na ktorých sa môžete kedykoľvek zamerať.
Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Email sa odosiela.