Efektivita v telesales v období Vianoc
Späť na zoznamPremýšľate, ako podporiť predaj svojich výrobkov alebo služieb počas Vianoc? Ideálnou voľbou je telesales. Táto forma telemarketingu je účinná po celý rok, no práve na sviatky, kedy ľudia nakupujú viac ako zvyčajne, môže priniesť oveľa lepšie výsledky. Čo všetko vďaka telesales získate a aké formy máte k dispozícii?
Účinnosť telesales
Telesales, známy aj ako predaj cez telefón, patrí k najpopulárnejším typom telemarketingu. Jeho výhodou je hlavne to, že je veľmi úspešný.
Túto skutočnosť potvrdzujú aj viaceré štatistiky. Podľa nich má napríklad e-mail marketing v súčasnosti úspešnosť približne 0,5 %, pričom úspešnosť telesales dosahuje okolo 10 %, čo je výrazný rozdiel.
Dané údaje sú však len orientačné a zvyčajne sa sledujú za celý rok. To znamená, že miera úspešnosti je počas vianočných sviatkov mnohokrát vyššia. Dokonca, v niektorých prípadoch dosahuje aj viac ako dvojnásobok.
Dve formy telesales
Telesales sa dá riešiť dvoma spôsobmi:
- Cross sell – známy aj ako stratégia priameho predaja. Jeho cieľom je uspokojiť zákazníkovu potrebu tak, že mu poskytne viacero produktov, ktoré môžu, no nemusia súvisieť s jeho primárnym nákupom. Často sa označuje slovným spojením “vertikálny predaj”.
- Up sell – ďalšia stratégia priameho predaja. Jej cieľom je predať zákazníkovi vyšší rad daného produktu alebo služby. Prípadne mu ponúknuť doplnkové produkty alebo služby, ktoré zlepšujú vlastnosti kupovaného sortimentu. Mnohí ju označujú ako “horizontálny predaj”.
Ak premýšľate, ktorú stratégiu zvoliť na Vianoce, vyberte si obe a navzájom ich kombinujte. Získate tak tie najlepšie výsledky.
Viac služieb = vyššia úspešnosť
Telesales je síce praktickou službou, ktorá dokáže podporiť predaj, no nie je jedinou. Ak chcete byť tieto sviatky úspešní, nezabudnite k nej pridať:
- Kvalitný zákaznícky servis – na Vianoce môže byť online aj 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Budete mať tak istotu, že zákazníci získajú odpoveď na svoju otázku, čím sa zvýši šanca, že u vás nakúpia. Inou alternatívou je doplnenie klasických pracovníkov linky chatbotmi, ktoré budú riešiť aspoň tie najjednoduchšie problémy.
- Help-desk – sofistikovanejšia forma podpory, ktorá je ideálna hlavne k produktom ako sú počítače, elektronické zariadenia, inštalácie a podobne. Rovnako ako bežný servis, aj help-desk môže byť k dispozícii 24/7.
- Multichannel – ide o zákaznícku podporu, ktorá kombinuje viacero foriem komunikácie, napríklad telefón, e-mail, web, chat a sociálne siete. Platí, že čím viac možností ľuďom dáte, tým lepšie. Každý si bude môcť vybrať tú svoju.
- Objednávkovú linku – hodí sa najmä v obdobiach zvýšeného záujmu zákazníkov, ako sú napríklad Vianoce. Špeciálne vyškolení operátori vedia prijať a spracovať aj väčší objem objednávok alebo žiadostí o katalóg. Okrem toho dokážu spracovať špeciálne požiadavky zákazníkov a byť pripravení na aktuálnu marketingovú kampaň.
- Komplexný back office – predstavuje administratívnu podporu podniku zahŕňajúcu všetky procesy a činnosti, ktoré sú inak pred očami zákazníka skryté. Služba sa oplatí počas celého roka, no na sviatky, kedy je každé oddelenie firmy vyťažené, býva najžiadanejšia.
Kľúčové je zamestnať profesionálov
Nehľadiac na to, či si zvolíte len telesales, alebo si k nemu zaobstaráte aj ďalšie služby, je dôležité, aby ste zamestnali profesionálov, ktorí budú vedieť so zákazníkmi komunikovať. Ak na nábor, školenia a ďalšie detaily nemáte čas ani financie, využite služby call centra. To vám za jeden poplatok poskytne potrebné množstvo odborného personálu, ktorý efektívne zvýši predaj a zároveň aj tržby.