ČLOVEK JE NA ZÁKAZNÍCKÝCH LINKÁCH STÁLE NENAHRADITEĽNÝ
Späť na zoznamPrvý ročník konferencie kontaktných centier s názvom Slovak Contact Center Forum sa úspešne vydaril. Konferencia prekročia očakávania nás spoluorganizátorov a veríme, že naplnila aj očakávania 128 registrovaných účastníkov a 10 rečníkov :).
Úspešná konferencia kontaktných centier funguje v Čechách pod záštitou Asociácie direct marketingu, e-commerce a zásielkového obchodu (ADMEZ). Vďaka spolupráci so spoločnosťou CreditCall bolo možné si ju po prvý krát vychutnať aj na Slovensku.
„Sme veľmi radi, že sme mohli priniesť prvý ročník tejto úspešnej konferencie na Slovensko. S partnermi sme diskutovali o témach, ktoré dlhodobo na tomto trhu rezonujú, akými je napríklad aj prepojenie technológií a ľudského potenciálu. Je to dlhodobá záležitosť, ktorá nám, ako veríme, v budúcnosti prinesie efektívnejšiu komunikáciu a ďalšie zlepšovanie ponúkaných služieb.“
CreditCall bol prvým slovenským členom českej asociácie ADMEZ. Tá organizuje konferencie zamerané na vývoj a trendy v kontaktných centrách už viac ako dvadsať rokov. Približuje Tomáš Hájek, výkonný riaditeľ ADMEZ: „Naši slovenskí kolegovia v posledných rokoch prichádzajú na českú konferenciu pravidelne. Preto sme sa rozhodli, že im ju prinesieme priamo do ich hlavného mesta. Dáva to skvelý základ pre to, aby sa mohli podobné konferencie a tiež plodné spolupráce rozvíjať aj naďalej.“ Jednou z nosných tém je nahrádzanie operátorov umelou inteligenciou: „Samozrejme, technológie pomáhajú ušetriť mzdové náklady, pretože dokážu vykonávať určité funkcie. Je ale na mieste otázka, či sa dá operátor úplne nahradiť tým, že naučíme niečo stroj. Tie pracujú skôr na jednoduchších činnostiach, tie komplikovanejšie už vybavuje človek.“
Aký je výsledok konferencie?
- Zhodli sme sa, že človek je a bude súčasťou call centier aj v budúcnosti.
- Zhodli sme sa, že AI je síce umelá, ale nie inteligencia :).
- Dokázali sme si, že dokážeme spoločne zorganizovať veľké podujatie.
- Potvrdili sme si, že máme šikovní tím, skvelých kolegov a kolegyne, aj operátorky – hostesky.
Úspech tejto konferencie dokazujú aj čísla účastníkov, ktoré prekonali všetky očakávania organizátorov. „Účasť na konferencii prekonala všetky naše očakávania, dnes tu bolo takmer 130 účastníkov. Prvý ročník hodnotíme teda veľmi pozitívne. Sme radi, že sa nám takáto akcia podarila na Slovensku a radi by sme ju zopakovali aj v budúcom roku,“ hodnotí Juraj Balogh.
Prínos tejto konferencie vníma Tomáš Hájek najmä v interakciách medzi ľuďmi: „Po 20 rokoch v tejto práci vnímam, že primárnou úlohou tejto konferencie je okrem zaujímavých prednášok aj to, že sa tu ľudia stretávajú a vymieňajú si informácie a novinky. Vznikajú partnerstvá a spolupráce medzi kontaktnými centrami a dodávateľskými firmami, ktoré neskôr určujú vývoj na trhu. Preto máme záujem v týchto spoluprácach pokračovať aj naďalej,“ uzatvára.
Po viac ako dvadsiatich rokoch úspešnej českej konferencie „Call centra“ asociácia ADMEZ organizovala sesterskú akciu v Bratislave s názvom Slovak Contact Center Forum. Stretli sa tu špičky slovenských kontaktných centier, aby zhodnotili súčasnosť a budúcnosť odvetvia. Témou konferencie bolo „Hlas zákazníka v digitálnej ére“.
Počas tematický blokov sme mali možnosť vypočuť si našich rečníkov. Rôznorodé témy a novinky týkajúce sa oblasti call centier nám prišli predstaviť Iveta Malicka zo Všeobecnej zdravotnej poisťovne, Tomáš Gribaničč zo Slovak Telekom, Natasa Mendelova z Concentrix, Katarína Kmeťová z Konecta, Lukáš Vrábel z Alzy, Lukas Piperek a Dominika Ševčíková z Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Diskutovalo sa napríklad o transformácií zákazníckych liniek pomocou umelej inteligencie, wellbeingu, ale aj o nevyžiadanej komunikácií v kontexte novely zákona o elektronických komunikáciách.