V prvom rade je to kvôli súladu s legislatívou. V rámci GDPR (Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) je pre spoločnosti povinné získať súhlas používateľa na spracovanie jeho osobných údajov. Tento súhlas musí byť informovaný, slobodný a jednoznačný. Preto keď operátor alebo platforma požaduje súhlas na marketing, musí vás informovať, na aké účely budú vaše údaje použité.

ČO VZNIKU GDPR PREDCHÁDZALO?

28. januára je každoročne Európskym dňom ochrany osobných údajov (European Data Protection Day). Tento deň bol vyhlásený v roku 2007 Európskou radou, aby pripomenul význam ochrany osobných údajov a práva jednotlivcov na ochranu ich súkromia. Tento deň súvisí so vstupom do platnosti Zmluvy o ochrane osobných údajov (Convention 108) Rady Európy, ktorá bola podpísaná 28. januára 1981. Zmluva je jedným z prvých právnych nástrojov, ktoré sa zameriavajú na ochranu osobných údajov v medzinárodnom meradle.

Hlavným cieľom Európskeho dňa ochrany osobných údajov je zvýšiť povedomie verejnosti o dôležitosti ochrany osobných údajov, zlepšiť porozumenie právam jednotlivcov v oblasti ochrany súkromia a podporiť organizácie v zabezpečení lepšieho spravovania osobných údajov. Tento deň sa venuje aj diskusii o aktuálnych výzvach a nových technológiách, ktoré ovplyvňujú spôsob spracovania osobných údajov (napr. využívanie umelej inteligencie, big data, sociálnych médií a pod.).

Ochranu osobných údajov ustanovuje Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov, ktoré krajiny EÚ a nadobudlo účinnosť 25. mája 2018. GDPR sa zameriava na zlepšenie ochrany osobných údajov občanov EÚ a posilnenie práv jednotlivcov.

„V dnešnej dobe, keď sa stále viac údajov zbiera online, telemarketing a telesales, e-commerce platformy, sledovanie sociálnych sietí, či nákupy cez internet alebo mobilné aplikácie. Je dôležité, aby sme si uvedomovali, aké práva máme ako jednotlivci a ako môžeme svoje práva chrániť. My ako call centrum si zase uvedomujeme naše povinnosti. Práve iniciatívy ako je Európsky deň ochrany osobných údajov, nám pomáhajú informovať sa a aktívne sa zapájať do ochrany nielen našich vlastných údajov, no rovnako aj údajov našich telefonických klientov“, hovorí Juraj Balogh, výkonný riaditeľ CreditCall. „Marketingový súhlas, ktorý aj my vyžadujeme v hovoroch, má viacero dôvodov a účelov. Tento súhlas sa väčšinou týka spracovávania osobných údajov na účely marketingu, reklamy a analýzy používateľských preferencií“.

TU SÚ ĎALŠIE HLAVNÉ DÔVODY, PREČO SA SÚHLASY VYŽADUJÚ:

  • Už spomenutý Súlad s legislatívou – GDPR

    Ochrana osobných údajov zohráva kľúčovú úlohu v dnešnom digitálnom veku.

    • Personalizácia reklamy

    Ak dáva klient marketingový súhlas, platformy s online službami, ale aj Facebook, môžu zbierať údaje o záujmoch sledujúceho, jeho správaní a interakciách (napr. aké stránky sleduje, čo lajkujete, komentujete). Na základe týchto informácií sa potom vytvárajú personalizované reklamy, ktoré sú pre danú osobu relevantnejšie a teda efektívnejšie.

    • Zlepšovanie používateľského zážitku

    Marketingový súhlas môže byť tiež použitý na to, aby platformy lepšie pochopili, čo klientovi vyhovuje a čo nie, a tak mohli optimalizovať obsah, ktorý mu zobrazujú. Zlepšuje sa tak celkový zážitok používateľa, keďže poskytované informácie sú viac prispôsobené jeho preferenciám.

    • Cielenie na špecifické skupiny

    Pre podniky, rovnako aj call centrá, je veľmi dôležité osloviť správnu cieľovú skupinu. Získanie marketingového súhlasu umožňuje využívať pokročilé nástroje na cielenie reklám, ktoré sú efektívnejšie. To môže zahŕňať demografické údaje, záujmy, predchádzajúce nákupy alebo správanie na internete.

    • Získavanie údajov na analýzu trhu

    Marketingový súhlas môže byť použitý aj na analýzu trendov a správania používateľov na trhu, formou prieskumov trhu či prieskumov spokojnosti. Tieto údaje sú cenné pre podniky pri vypracovávaní obchodných stratégií alebo pri vývoji nových produktov.

    Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
    CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

    Email sa odosiela.