Kreatívne marketingové kampane v telemarketingu na vianočnú sezónu
Späť na zoznamVeľké množstvo reklám spôsobuje, že ľudia sú voči nim čoraz imúnnejší. Na sociálnych sieťach, webových stránkach alebo v televízii ich vedia veľmi jednoducho preskočiť alebo odignorovať. Pre vianočnú sezónu, kedy je marketingových kampaní ešte viac, to platí dvojnásobne. Ako teda podporiť predaj produktov alebo služieb tesne pred sviatkami? Kľúčom je výber správneho typu marketingu a vytvorenie originálnej kampane, ktorá priláka pozornosť.
Najlepšou voľbou je telemarketing
Medzi základné typy marketingu sa bezpochyby radí telemarketing. Ten je známy tým, že sa vie prispôsobiť snáď každej jednej firme. Nehovoriac o tom, že má vysokú mieru úspešnosti. Na Vianoce, kedy sa na sociálnych sieťach, v televízii a na iných platformách objavuje veľa rôznych reklám, je preto tou najlepšou voľbou.
Na rozdiel od mnohých iných druhov marketingu je telemarketing priamy. To znamená, že so zákazníkom komunikuje skutočný človek, ktorý mu odpovedá na otázky. Celý dialóg tak pôsobí ľudsky a prirodzene, čo je jedným z faktorov podporujúcich predaj produktov a služieb.
Tu to však ani zďaleka nekončí. Tým, že so zákazníkom komunikuje priamo osoba pracujúca pre firmu, sa môže stratégia predaja počas rozhovoru mierne meniť. Všetko sa odvíja od odpovedí zákazníka a jeho preferencií.
Aby bol ale telemarketing naozaj úspešný, musíte mať zamestnancov, ktorí budú poznať vašu ponuku. Takýmto spôsobom si zaistíte, že zákazníkovi budú vedieť v rýchlosti odporučiť niektorý z produktov alebo služieb, ktoré poskytujete.
Ako vytvoriť zaujímavú vianočnú kampaň?
Keď máte zvolený typ marketingu, môžete prejsť na samotnú tvorbu kampane. Pamätajte, že ak chcete, aby bola úspešná, musí byť zaujímavá a originálna. Len tak priláka pohľady a zabráni tomu, že ju človek preskočí. S tým vám pomôžu nasledujúce tipy:
Inšpirujte sa konkurenciou a zahraničím
Na začiatku tvorby kampane zistite, aké trendy aktuálne prevládajú a aké kampane vytvorila konkurencia či zahraničné spoločnosti. Pokojne sa nimi inšpirujte, no dajte si pozor na kopírovanie. Príliš podobný výstup bude pôsobiť podozrivo a môže spraviť viac škody ako úžitku.
Kampaň odlíšte niečím unikátnym
Popremýšľajte, čím sa vaša spoločnosť alebo značka odlišuje od ostatných a využite to vo svoj prospech. V prípade telemarketingu to pri komunikácii so zákazníkmi nezabudnite spomenúť. Rovnako ako aj všetky výhody, ktoré im vy alebo vaše produkty či služby dokážu priniesť.
Buďte kreatívni
Pri tvorbe marketingovej kampane upustite uzdu svojej fantázii. Popremýšľajte, ako by ste mohli zákazníkom poskytnúť svoj sortiment zaujímavým, no pritom nenúteným spôsobom. Zároveň však pamätajte, že s experimentovaním to netreba zbytočne preháňať. Prekombinované a zložité kampane môžu ľudí skôr odstrašiť ako motivovať k nákupu.
Tvorbu kampaní nechajte na odborníkov
Tvorba originálnych vianočných kampaní nie je jednoduchá. Ak chcete, aby sa výstup odlíšil od ostatných, musíte si naň vyhradiť veľa času a energie. Plus, nesmie vám chýbať ani dávka kreativity, ktorá je v tejto oblasti kľúčová. V prípade, že na celý proces nemáte čas alebo neviete, ako na to, nechajte to na odborníkov.
Profesionáli z call centra vedia nielen to, ako vytvoriť zaujímavú kampaň, ale aj to, ako ju správne doručiť a odkomunikovať. Zaisťujú vám tie najlepšie výsledky, vďaka ktorým zvýšite predaj pred aj počas vianočných sviatkov.Okrem toho netreba následne zabúdať ani na fakt, že call centrum vám spolu s telemarketingom poskytuje desiatky ďalších služieb. Tie dokážu taktiež zvýšiť predaj pred Vianocami. K nim sa radí napríklad profesionálny zákaznícky servis či retencia.