Vianočná sezóna sa pomaly blíži. Spravte si u nás prieskum trhu
Späť na zoznamVianočná sezóna je pre mnohé firmy tou najdôležitejšou sezónou v roku. Keď sa na ňu správne pripravia, vedia vďaka nej niekoľkonásobne zvýšiť svoje zisky. Chceli by ste z vianočných sviatkov vyťažiť maximum? V tom prípade nezabúdajte na kvalitný prieskum trhu, ktorý je základom úspechu.
Prečo je prieskum trhu dôležitý?
Prieskum trhu je jednou z metód, na ktoré by ste mali myslieť počas celého roka. Nie iba pred vianočnými sviatkami. Jej hlavnou úlohou je poskytnúť vám základné informácie o potenciálnych aj existujúcich zákazníkoch a o tom, čo ich zaujíma, čo by chceli a čo skutočne potrebujú.
Prieskum môžete urobiť vy sami, prípadne ho môžete nechať na odborníkoch z prieskumnej agentúry alebo call centra. Druhá možnosť je praktickejšia, a to najmä z dôvodu, že zaškolení pracovníci vedia, aké otázky sa majú zákazníkov pýtať. Získajú tak cenné odpovede, ktoré sa budú dať neskôr využiť pri zostavovaní marketingovej stratégie.
Spôsobov, akým sa dajú robiť prieskumy trhu, je veľa. K najčastejšie využívaným patria:
- Telefonický prieskum – ide o rýchlu a presnú metódu, ktorá sa realizuje prostredníctvom telefónov. Dokážete pomocou nej zistiť povedomie o značke, postoj zákazníkov k produktom alebo službám, znalosti reklamnej kampane a veľa ďalšieho. Na rozdiel od zasielania e-mailov je oveľa osobnejšia, pretože zákazník počuje hlas operátora. Plus, počas telefonátu sa dajú otázky meniť a prispôsobovať podľa odpovedí osoby na druhej strane linky.
- Net Promoter Score – osvedčená metóda, ktorá meria spokojnosť zákazníkov. Využíva sa pre potreby riadenia zákazníckej skúsenosti. Meria tri skupiny respondentov, a to promotérov, pasívnych respondentov a kritikov. NPS je výborným zdrojom základných informácií a popredným ukazovateľom rastu. Mnoho spoločností ho využíva ako meradlo pre celkové vnímanie poskytovaných služieb alebo produktov, či pre celkové vnímanie značky.
- Quality Calls – predstavuje rozšírenú verziu Net Promoter Score. Spolu so základnými otázkami dostávajú zákazníci aj tie podrobnejšie. Pomocou nich viete získať ďalšie dôležité informácie, ktoré posunú vaše podnikanie na vyššiu úroveň.
Kedy robiť prieskum trhu?
Prieskum môžete robiť kedykoľvek počas roka. Ideálne je pravidelne ho opakovať, aby ste si vedeli výsledky porovnať a zistiť, ako pokračujete vo svojom podnikaní. Výhodou pravidelného prieskumu je taktiež to, že o svojich zákazníkoch budete mať vždy tie najčerstvejšie informácie. Ak by sa teda ich nákupné správanie zmenilo, viete sa okamžite prispôsobiť.
Spolu s pravidelnými prieskumami trhu môžete robiť aj dodatočné. Tie sú ideálne hlavne pred nejakým sviatkom alebo pred určitou sezónou. Informovať vás budú o tom, čo zákazníci tento rok požadujú a vyhľadávajú, a čo by ste im mali poskytnúť.
Najbližším veľkým sviatkom, kedy sa oplatí urobiť prieskum trhu, sú Vianoce. Ak z nich chcete vyťažiť maximum, začnite sa na ne pripravovať už teraz. Zaujímajte sa o to, aká veková skupina u vás nakupuje, k čomu inklinuje a čo by počas vianočných sviatkov mohla chcieť. Pri zostavovaní ponuky následne na tieto informácie myslite a produkty alebo služby poskytnite v dostatočnom predstihu.
Prečo sa pri tvorbe prieskumu obrátiť na odborníkov?
Tvorba prieskumu nie je vôbec tak jednoduchá, ako sa zdá. Na začiatok si musíte vytvoriť správne otázky, na základe ktorých získate potrebné informácie. Ďalej budete potrebovať človeka, ktorý bude so zákazníkmi komunikovať a pohotovo reagovať na ich odpovede. A v neposlednom rade nesmiete zabúdať ani na to, že prieskum sa musí robiť pravidelne, inak nebude efektívny.Ak si chcete byť istí, že prieskum vám prinesie požadované výsledky, obráťte sa na odborníkov z call centra. Tí vám poskytnú odborné a profesionálne služby, vďaka ktorým posuniete svoje podnikanie o úroveň vyššie.