Nové technológie nám prinášajú veľa možností, ako predávať a propagovať svoje produkty či služby. Mnohí sa preto pýtajú, či v súčasnej dobe dokáže telemarketing konkurovať internetu a sociálnym sieťam, ktoré sú v oblasti marketingu čoraz populárnejšie. Odpoveď je áno, no je dôležité vedieť, aké služby využiť a na koho sa obrátiť.

Ako je možné, že je telemarketing stále úspešný?

Telemarketing si aj v digitálnej ére, v ktorej dominuje internet, drží svoje stabilné miesto. Ako je to možné? Dôvodom je najmä osobný prístup. Ten na sociálnych sieťach, webových stránkach alebo v newsletteroch chýba a nedokáže ho nahradiť ani pekná grafika, zaujímavý text alebo farebný banner.

V čase, kedy takmer všetko riešime online a kontakt s ostatnými sa zredukoval na minimum, si osobný prístup vážime oveľa viac ako v minulosti. Telemarketing tak môže dosiahnuť výrazne lepšie výsledky ako pred niekoľkými rokmi, keď prevládal nákup v kamenných predajniach.

Dôležité je ale spomenúť, že telemarketing bude úspešný len vtedy, keď vám ho bude robiť odborník. Ideálne call centrum, ktoré s ním má dostatok skúseností a bude vedieť, ako so zákazníkom komunikovať, aké produkty mu poskytnúť a podobne.

Aké služby sú súčasťou telemarketingu?

Pod pojmom telemarketing si mnohí predstavia volanie potenciálnym zákazníkom, ktorým pracovníci linky ponúkajú produkty. A síce je tento typ služby jeho súčasťou, okrem nej je k dispozícii aj:

  • Dohadovanie stretnutí – ak je vaše podnikanie závislé od veľkého počtu stretnutí, no nechcete, aby ich dohadovali a plánovali predražení telefonisti, stavte na call centrum. Jeho služby sú finančne výhodnejšie a operátori vysoko efektívni. Jeden pracovník dokáže za deň obvolať až 100 klientov.
  • Retencia – ide o proces udržania existujúceho zákazníka. Vhodný je v troch situáciách:
    • Keď zákazník plánuje prestať využívať vaše služby – call centrum s klientom proaktívne komunikuje a zisťuje jeho postoj a motiváciu zotrvať.
    • Keď zákazník dlho nenakúpil alebo vypovedal zmluvu – pracovníci sa snažia klienta presvedčiť, aby svoju výpoveď zo zmluvy stiahol, prípadne aby znova nakúpil.
    • Keď zákazník odíde ku konkurencii – ide o tzv. win back kampaň. Pracovníci call centra sa v rámci nej snažia získať klientov, ktorí začali nakupovať produkty alebo služby od konkurencie.
  • Aktualizácia databáz – zdĺhavý proces, ktorý je pre úspešné podnikanie kľúčový. Ak naň nemáte čas, môžete ho celý prenechať profesionálom z call centra. Tí sa o všetko postarajú.

Najlepšie výsledky prinesie kombinácia viacerých riešení

Telemarketing je vysoko úspešný a pomôže vám nielen získať nových, ale taktiež udržať si existujúcich zákazníkov. Aj napriek tomu však nemusí byť jediným riešením, ktoré využijete. V dnešnej digitálnej dobe ho môžete skombinovať aj s marketingom na sociálnych sieťach, prostredníctvom ktorých sa dá cieliť hlavne na mladšie generácie.

Inou alternatívou sú pravidelné newslettery. Tie budú mať najväčší úspech, keď ich každému príjemcovi personalizujete a zároveň ich zaujímavo spracujete.

Nezabúdajte na spokojnosť zákazníka

Pomocou telemarketingu či iných marketingových riešení viete zákazníka motivovať a presvedčiť ku kúpe vášho produktu alebo služby. Ak však chcete, aby tak o nejaký čas urobil znova, nesmiete zabúdať na jeho spokojnosť.

Spokojnosť zákazníka ovplyvňuje veľké množstvo faktorov. Okrem kvality produktu je to aj váš prístup k nemu. Ten by mal byť profesionálny a v prípade, že klient niečo potrebuje, aj nápomocný.Po tom, ako teda vytvoríte úspešnú marketingovú stratégiu, dbajte aj na profesionálny zákaznícky servis. Ten si môžete vytvoriť sami alebo vám aj v tomto smere vie pomôcť profesionálne call centrum.

Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Email sa odosiela.