Telemarketing mnohí považujú za jeden z najefektívnejších marketingových nástrojov. Dôvodom je hlavne priama komunikácia so zákazníkom, ktorú v inom prípade spravidla nezískate. Pomocou telemarketingu môžete osloviť nových aj už existujúcich zákazníkov. Celý proces je pomerne jednoduchý, no dokáže zabrať veľa času. Práve preto je dobré nechať túto oblasť na profesionálov, ktorí majú za sebou roky praxe.

Pri výbere telemarketingových služieb sa stretnete s označením aktívny a pasívny telemarketing. Oba typy majú svoje výhody a dokážu posunúť vaše podnikanie o niekoľko úrovní vyššie. Aké sú medzi nimi rozdiely a ktorý by ste mali zvoliť?

Pasívny telemarketing

V rámci pasívneho marketingu objavíte služby ako spracovanie prichádzajúcich hovorov, e-mailov alebo správ. Nejde teda o aktívne oslovovanie ľudí, ale odpovede na ich otázky a dotazy.

Pasívny marketing teda rieši zákaznícku podporu, infolinky, help-desk alebo objednávkové služby.

Na prvý pohľad sa môže zdať, že všetky aktivity s pasívnym telemarketingom zvládnete vyriešiť aj sami. Problém ale nastáva vtedy, keď naň nemáte čas. Zákazníci vyžadujú rýchle odpovede na svoje otázky a problémy. Mnohokrát chcú vyriešiť komplikáciu, ktorá sa stala pri nakupovaní, výbere alebo objednávaní, hneď. Keď sa im nevenujete, rozhodnú sa, že svoje peniaze minú inde.

Odpovede na e-maily, hovory alebo textové správy musí takisto zodpovedať človek, ktorý má dobré znalosti gramatiky a štylistiky. Len tak podporíte dôveryhodnosť spoločnosti a kvalitu ponúkaných produktov alebo služieb.

Zákaznícka linka

Bežnou súčasťou pasívneho telemarketingu je zákaznícka linka, ktorú zákazníci využívajú najčastejšie kvôli komplikáciám pri nakupovaní alebo reklamovaní produktov či služieb. Niekedy sa na ňu obracajú aj vtedy, keď chcú zistiť dostupnosť výrobkov alebo majú problémy so zaplatením.

Zákaznícka linka by mala byť počas pracovných dní aktívna od rána do večera. Na jej fungovanie budete potrebovať kvalifikovaného zamestnanca, ktorý pozná vašu ponuku aj spoločnosť. Nájsť takéhoto človeka však môže byť komplikovanejšie, ako sa na prvý pohľad zdá.

V takýchto situáciách vám vie efektívne pomôcť call centrum, ktoré vám poskytne profesionálne služby a zákazníkom odpovie na všetky otázky.

Objednávková linka

Zákaznícka linka sa niekedy môže deliť ešte na jeden podtyp, ktorým je objednávková. Ako už z názvu vypovedá, táto linka slúži na prijímanie objednávok. Operátor dokáže prijať a spracovať objednávku, poslať katalóg produktov alebo overiť dostupnosť výrobkov. K ďalším službám sa radí aj spracovanie špeciálnych požiadaviek a prezentácia nových produktov, ktoré by mohol zákazník s vybraným výrobkom kúpiť.

Objednávková linka je, rovnako ako zákaznícka, komplexnou službou, ktorú by mali vykonávať kompetentní zamestnanci. Ak sa vám takého nepodarilo nájsť, možno by ste mali popremýšľať nad inou alternatívou, ktorou je call centrum.

Help-desk

Help desk slúži ako informačný a komunikačný systém medzi spoločnosťou a jej zákazníkmi. Môže ísť o telefonické centrum, internetovú aplikáciu (známu ako online chat) alebo o e-mailovú podporu.

Na rozdiel od klasickej zákazníckej linky slúži help-desk spravidla ako technická podpora k počítačom, elektrickým zariadeniam alebo inštaláciám. Aj napriek rozdielu by však mal byť help-desk dostupný počas pracovných dní. A to od rána do večera, aby mohol zodpovedať všetky otázky od zákazníkov.

Aktívny telemarketing

Aktívny marketing je presným opakom toho pasívneho. Jeho základom je aktívne oslovovanie súčasných aj potenciálnych klientov a zákazníkov. Slúži na to, aby uzatvoril obchod, prípadne dohodol stretnutie. Pomocou aktívneho telemarketingu môžete klientom poskytovať svoje služby alebo výrobky a prezentovať nové kúsky v ponuke.

Školený operátor sa dokáže zamerať na jeden produkt, ktorý následne podrobne a profesionálne predstaví koncovému zákazníkovi. Spôsobom, akým operátor pracuje, presviedča druhú stranu a efektívne zvyšuje zisky.

Fungovanie aktívneho marketingu je náročnejšie nielen na čas, ale aj na samotné vykonávanie. Operátor musí vedieť komunikovať, aby produkt či službu predal. Práve preto je aj v tejto oblastí ideálnym riešením call centrum s vyškolenými zamestnancami.

Marketingový prieskum trhu

Chcete zistiť, ako sa správajú vaši zákazníci? Alebo či sa bude dariť vášmu novému produktu, prípadne službe? Najlepším riešením je spraviť marketingový prieskum trhu. Správne položenými otázkami zistíte, akú stratégiu pri uvedení treba zvoliť.

Okrem toho, prieskum trhu je výborný aj na to, aby ste zistili, prečo sa niektoré produkty nepredávajú alebo nemajú taký úspech, ako ste očakávali.

Na to, aby bol marketingový prieskum úspešný a poskytol vám relevantné odpovede, musíte vedieť, čo sa opýtať. Call centrá vám vytvoria rovno niekoľko dotazníkov, prostredníctvom ktorých môžete spoznať trh, budovať značku alebo zistiť spokojnosť zákazníkov.

Dohadovanie stretnutí

Podnikanie sa mnohokrát spája so stretávaním obchodných partnerov alebo klientov. Ak fungujete podobne aj vy, nechajte, aby vám dohadovanie stretnutí robil niekto iný. Výrazne tak ušetríte čas a budete sa môcť venovať dôležitejším veciam.

Aj v tejto oblasti efektívne pomôže aktívny telemarketing. Namiesto toho, aby ste hľadali osobu, ktorá bude mať na starosti len túto jednu činnosť, môžete vďaka call centru výrazne ušetriť.

Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Email sa odosiela.