Zákaznícke centrum
Späť na zoznamV tejto prípadovej štúdii vám prinášame zhrnutie informácií o tom, ako dokáže outsourcingové call centrum pomôcť zlepšiť zákaznícku podporu firmy.
Východisková situácia
- klient je spoločnosť, ktorá prevádzkuje vlastný zákaznícky servis, objednávkovú linku a e-shop
- počas roka má rôzny počet hovorov v závislosti od marketingových aktivítv a v závislostí od sezónnosti
- 6 mesiacov v roku má vysoké SLA – 85% a dostupnosť služieb 98%
- 5 mesiacov v roku má veľmi nízke SLA – 30% a dostupnosť služieb 50%
Vysvetlivky
- SLA – service level agreement – dohoda do akého časového intervalu májú byť volajúci klienti obslúžení operátorom call centra
- dostupnosť služieb – je uvedená v percentách, koľko klientov je reálne obslúžených operátorom call bez ohľadu na dĺžku čakania
- obslúžené hovory interné CC – sú hovory, ktoré dokázalo obslúžiť interné call centrum
- kapacita interného call centra – je počet hovorov, ktoré dokáže obslúžiť interné call centrum
- neobslúžené hovory – sú hovory, ktoré vzhľadom na kapacity interného call centra nikto nedvihol a teda klienti sú sklamaní
- nevyužitý potenciál – je potenciál, ktorý ostal nevyužitý vzhľadom k nízkemu počtu prichádzajúcich hovorov a vysokým kapacitám interného call centra, operátori boli zbytočne platení aj keď nemali hovory
Požadovaný stav
- počas celého roka držať SLA na úrovni 80% (80/20)
- počas celého roka držať dostupnosť služieb na úrovni 95%
- zriadiť pri obsluhe linky aj „care to sale“, teda doplnkový predaj na úroveň 15%
Prijaté zmeny a výsledok
Čo sme spoločne zrealizovali
- pracujeme v informačnom systéme klienta
- klient znížil svoje interné kapacity na minimum počtu hovorov v najslabšom mesiaci
- všetky ostatné hovory sú v rámci roka presmerované do nášho call centra
- hovory sú smerované do nášho call centrového systému a vďaka našej transparentnosti má náš klient prístup k nahrávkam, dashboardom a štatistikám, tým môže kontrolovať našu prácu
- s klientom sme prepojení cez API a tým pádom má k dispozícií kompletné individuálne aj spojené prehľady a štatistiky z interného aj externého call centra
Rok po zavedení služby do praxe
- celoročné SLA (80/20) – 82,2%
- dostupnosť služieb – 95,5%
- čistá dostupnosť 99,4%
- mesiac s najlepším „care to sale“ – 21,2%
- okrem prichádzajúcich hovorov sme začali obsluhovať aj e-maily
- okrem prichádzajúcich hovorov sme začali obsluhovať aj web chat
- okrem prichádzajúcich hovorov sme začali obsluhovať aj sociálne siete
- viac informácií je uvedených sekcii multichannelovej komunikácie