Vianočná sezóna prináša podnikateľom viacero príležitostí, ako zvýšiť predaj a tým aj svoje zisky. Dôležité je len vedieť, ktoré z nich skutočne stoja za to a ako ich správne využiť. V mnohých oblastiach pritom dokáže pomôcť jedna praktická služba – telemarketing. Aké výhody má a prečo by ste mali nad ňou tieto Vianoce porozmýšľať?

Zvýšený záujem o produkty a služby

Ľudia nakupujú počas vianočných sviatkov oveľa viac ako v iné dni. Niektorí zháňajú darčeky, iným zas chýba výzdoba alebo vybavenie na pečenie a varenie obľúbených pokrmov. Zvýšený dopyt je tak skvelou príležitosťou, ako predať rôzne výrobky alebo služby bez výrazného znižovania cien.

Na to, aby sa vám však podarilo zaujať, musíte mať kvalitné služby. Na túto sféru predaja je ideálny telesales. Ten v praxi funguje tak, že operátor volá potenciálnym zákazníkom, ktorým ponúka váš sortiment. Robiť tak môže dvoma spôsobmi:

  • Cross sell – operátor poskytuje zákazníkovi viacero produktov, ktoré môžu, ale nemusia súvisieť s jeho primárnym nákupom.
  • Up sell – zákazníkovi sa poskytuje vyšší rad daného výrobku alebo služby, prípadne doplnkové produkty alebo služby, ktoré vylepšia zvolený sortiment.

Prostredníctvom telesales operátor podporuje predaj a zároveň zväčšuje základňu vašich verných zákazníkov. Tým, že s nimi bude priamo komunikovať a zaujímať sa o nich, im dá pocit jedinečnosti, ktorý je pri online nakupovaní skôr raritou ako niečím bežným. Veľmi jednoducho sa tak odlíšite od svojej konkurencie a predbehnete ju.

Telesales je dnes populárnym riešením, a to najmä kvôli jeho úspešnosti. Tá počas roka dosahuje 10 %, pričom na sviatky býva aj dvojnásobne vyššia. Pre lepšiu predstavu, úspešnosť e-mail marketingu je približne 0,5 %.

Udržanie zákazníka

Veľkou výzvou, ktorá prichádza najmä s vianočnými sviatkami, je udržanie zákazníka. To je pri rôznych zaujímavých ponukách od konkurencie doslova nemožné. Ak strácate klientov a neviete, čo robiť, porozmýšľajte nad retenciou.

Retencia je jednou zo služieb telemarketingu. Jej hlavnou úlohou je udržať zákazníkov a presvedčiť ich, aby neodišli ku konkurencii. Okrem toho ju však využijete aj na bývalých klientov, ktorí u vás prestali nakupovať.

Retencia má tri formy:

  • Proaktívna – zabraňuje odchodu zákazníka, ktorý premýšľa nad tým, že u vás prestane nakupovať.
  • Reaktívna – určená je na situácie, kedy klient zmluvu už vypovedal alebo dlho nenakúpil.
  • Win back – ide o posledný stupeň, ktorý sa používa v čase, keď klient odišiel ku konkurencii.

Zvýšená potreba zákazníckeho servisu

So zvýšeným záujmom o produkty prichádza ruka v ruke aj zvýšená potreba kvalitného servisu. Zákazníci majú otázky nielen o sortimente, ale aj o doprave, platbe, možnostiach reklamácie a podobne. Pritom zvyčajne platí, že ak ich problém nie je vyriešený v krátkom čase, prechádzajú ku konkurencii.

Zákaznícky servis je dôležitý po celý rok. Počas vianočných sviatkov sú ale nároky naň niekoľkonásobne vyššie. Zopár týždňov pred Štedrým dňom je preto vhodné posilniť svoju linku o nových pracovníkov. Dokonca, skvelou voľbou je aj chatbot, ktorý bude online 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

Jednoduché riešenie pre každého

Riešenie zákazníckeho servisu alebo telemarketingu sa môže zdať náročné. Pravdou však je, že celý proces vám vie uľahčiť call centrum. To vám za jeden mesačný poplatok poskytne také množstvo odborného personálu, aké potrebujete, vďaka čomu sa vyhnete chaotickým Vianociam plným stresu.

Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Email sa odosiela.