Telesales vs tradičné predajné kanály: Aké sú medzi nimi rozdiely?
Späť na zoznamTelesales je obľúbeným predajným kanálom, ktorý využíva množstvo firiem. Nie je však jediným. Okrem neho sú populárne aj ďalšie, ako napríklad mobilné aplikácie, webové stránky či dokonca sociálne siete. Aké výhody prináša v porovnaní s nimi telesales a prečo by ste nad ním mali pouvažovať?
Čo je predajný kanál?
Predajný kanál je systém, ktorý firmám umožňuje distribuovať ich produkty alebo služby. Ide o proces, ktorý začína u výrobcu a končí u spotrebiteľa.
Charakteristickou črtou predajného kanála je skutočnosť, že zahŕňa rôzne stupne distribúcie a viaceré zainteresované subjekty. Tie zaručujú, že produkt bude pre zákazníkov dostupný v správnom čase a na správnom mieste.
Cieľom efektívneho predajného kanála je dosiahnutie optimálneho pokrytia trhu, maximalizácia dostupnosti produktov a služieb, minimalizácia nákladov na distribúciu a zabezpečenie spokojnosti zákazníkov.
Typy predajných kanálov
Predajné kanály delíme do viacerých skupín, napríklad na:
- Priame predajné kanály – vzťah medzi výrobcom a spotrebiteľom je priamy. Jeho súčasťou nie sú žiadne medzičlánky.
- Nepriame predajné kanály – súčasťou vzťahu medzi výrobcom a spotrebiteľom sú ďalšie subjekty, napríklad veľkoobchod alebo maloobchod.
Následne sa predajné kanály delia aj na:
- Klasické predajné kanály – využívajú sa už dlhé roky. Môže ísť napríklad o kamenné obchody alebo distribúciu cez veľkoobchodníkov.
- Moderné predajné kanály – najinovatívnejšie riešenia, ktoré vznikli najmä vďaka novým technológiám. Spadajú sem napríklad internetové obchody, online trhové platformy, telesales a podobne.
Rozdiely medzi telesales a tradičnými predajnými kanálmi
Telesales prináša obchodníkom nové príležitosti a možnosti, ako rozšíriť svoje pôsobenie a zvýšiť tak zisk. Ide o efektívnu metódu, ktorá sa využíva už dlhé roky. Ak ju dobre nepoznáte, alebo chcete vedieť, aké všetky výhody vám vie poskytnúť, prečítajte si nižšie uvedené porovnanie.
Tradičné predajné kanály
Do tejto skupiny sa radia bežné a populárne predajné kanály ako kamenné obchody, e-shopy a mobilné aplikácie. Každá alternatíva má svoje plusy aj mínusy, o ktorých by ste mali vedieť.
- Kamenné obchody – zákazníci si v nich dokážu produkty pozrieť a vyskúšať. Nie sú však príliš praktické, pretože na to, aby ste nakúpili, ich musíte navštíviť.
- E-shopy – dá sa v nich nakupovať kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Plus, ich ponuka je široká. Je tak veľká pravdepodobnosť, že v nej nájdete všetko, čo potrebujete. Mínusom je len to, že webové stránky môžu pôsobiť neosobne.
- Mobilné aplikácie – fungujú podobne ako e-shopy. Sú vysoko praktické, pretože dovoľujú nakupovať priamo cez mobil. Aj v tomto prípade ale platí, že môžu pôsobiť neosobne.
- Sociálne siete – obľúbený a rýchly spôsob nakupovania. Na to, aby ste si niečo zaobstarali, nemusíte sociálnu sieť vôbec opustiť. Nevýhodou býva menšia ponuka v porovnaní s e-shopmi.
Telesales
Telesales, známy aj ako predaj cez telefón, má množstvo výhod, pričom rieši väčšinu mínusov iných predajných kanálov. Jeho vysoká úroveň efektivity vyplýva najmä zo skutočnosti, že ľuďom poskytuje osobný prístup, ktorý e-shopom, aplikáciám aj sociálnym sieťam chýba.
Následne netreba zabúdať, že pracovník call centra dokáže ponúkaný sortiment upravovať podľa potrieb zákazníka. Osobe vie na základe telefonátu a zistených informácií poskytnúť tipy na produkty, ktoré by vedeli vyriešiť jej problém, zvýšiť úroveň komfortu a podobne.Telesales je v dnešnej modernej dobe výborným prostriedkom nielen na podporu predaja, ale aj na zaistenie spokojnosti zákazníkov. Dajte mu šancu aj vy a uvidíte, že vaše podnikanie povýši hneď o niekoľko úrovní.