Príbehy CreditCallu: Juraj Balogh, výkonný riaditeľ
Späť na zoznamViete, prečo a ako vznikol CreditCall? Pokúsime sa vám to priblížiť v sérii článkov o osobnostiach, pôsobiacich v CreditCall. Sú to ľudia, ktorí sa podieľali na vzniku spoločnosti, ale i ľudia, ktorí sú jej súčasnou neoddeliteľnou súčasťou a pracujú v nej. Títo ľudia sa podieľajú na tom, aby bol CreditCall jedným z lídrov medzi poskytovateľmi v oblasti zákazníckych služieb.
Spoločnosť CreditCall sa do súčasnej podoby pretransformovala v roku 2011. Dnes CreditCall poskytuje nielen dve pôvodné činnosti telesales a manažment pohľadávok, ale pridal aj zákaznícky servis a stal sa významným partnerom pre prieskumné agentúry.
Spĺňa CreditCall cieľ, ktorý si stanovil na svojom počiatku, a to stať sa strategickým partnerom pre mnoho renomovaných spoločností, bez ktorého si tie nevedia predstaviť svoje podnikanie? Posúďte sami. Dnes vyspovedáme Juraja Balogha, riaditeľa spoločnosti.
Juraj, skús sa nám v skratke predstaviť. Keď tento článok bude čítať niekto, kto ťa nepozná, aby si vedel o tebe urobiť obraz.
Volám sa Juraj Balogh, mám 42 rokov. Som rodený Bratislavčan, ktorý vyrastal v Petržalke so svojimi štyrmi súrodencami.
Môj život bol v ranom veku spojený so športom, okrem toho, že sme za domom hrávali futbal, hokejbal, jazdili na bicykli a podobne, som študoval na športových školách. Od základnej, strednej až po vysokú na Fakulte telesnej výchovy a športu. Neskôr som bol rok v Anglicku, po návrate som vyštudoval Ekonomickú univerzitu v Bratislave – odbor Financie.
Mám 2 deti, chlapcov, Mateja (12) a Juraja (8) a skvelú partnerku Andrejku, ktorá sa o nás stará, bez ktorej by sme boli stratení.
Rád hrám futbal a v posledných rokoch ma chytil golf. Pasívne pozerám asi každý šport, ktorý ide v TV.
Čo by si nám o sebe povedal pracovne?
Pracujem od kedy sa reálne dalo. Pamätám si, že na FTVŠ popri dennom štúdiu som mal 4 rôzne brigády a ešte som aktívne hral futbal s povinnosťou účasti na tréningoch a víkendových zápasoch. Podobne to bolo v Anglicku, tam som roznášal ráno noviny, upratoval v bare, robil databázy pre jednu organizáciu a staral sa o deti ako au-pair.
Ak sa bavíme o trvalom pracovnom pomere, začal som ako obchodný zástupca v jednej zahraničnej spoločnosti. Bola to firma zameraná na manažment pohľadávok. Robil som tam obchodného zástupcu a bol to môj „dream job“. Potom sme sa so spolužiakom z vysokej dohodli, že si založíme outsourcingovú spoločnosť, podobnú CreditCall. Po cca 4 rokoch sme sa názorovo rozišli a ja som šiel ďalej. Vďaka tomu máme teraz CreditCall, kde pôsobím ako výkonný riaditeľ od roku 2011. I keď ja takéto honosné názvy nerád používam. Pri vzniku sme totižto boli naozaj garážová firma.
Ako vznikol nápad založiť CreditCall?
Po predchádzajúcej podnikateľskej skúsenosti som si dával trochu pauzu. Stavali sme dom a narodil sa nám syn Matej. Mal som myšlienku na vlastnú firmu, no nebol som presvedčený, že nastal ten správny čas. Moji dvaja kamaráti ma presviedčali. Jeden dlhodobo, druhý bol takým posledným impulzom, a tak sme s Martinom, spolužiakom z vysokej školy, založili CreditCall.
Čo je tvoja úloha vo firme?
Tých úloh je viac :). Ale prioritne, dať firme víziu a smer. Manažovať stredný manažment k požadovanému výkonu a výsledkom. Ak sa bavíme o mojich kompetenciách, mojimi prioritami sú obchod, financie a IT.
Akým spôsobom získavate klientov? Ako to prebieha?
V ostatnej dobe sa asi najčastejšie s novým klientom stretávame na základe odporúčania. Časť klientov sa ohlási sama alebo sa nám podarí vyhrať nejaký tender.
Každopádne je časť klientov, ktorých chceme získať my, a tam je moja najväčšia úloha. S každým klientom musíme cítiť nejakú „chémiu“, nájsť spoločnú reč či naladiť sa na rovnakú vlnu. To v obchode vždy pomôže.
Mojou snahou je byť nášmu klientovi partnerom, nie obchodným dodávateľom. Snažíme sa veľa krát rozmýšľať aj za neho, teda čo by sme my na jeho mieste urobili, čo by pre neho bolo najlepšie.
Kde všade má CreditCall pobočky?
Pôvodne sme firmu rozbiehali v Bratislave, tu sme mali prvé kancelárie aj prvých zamestnancov. V súčasnosti v Bratislave máme centrálu, vedenie, obchodné a personálne oddelenie, už bez operátorov.
Pobočky po Slovensku máme aktuálne tri.
Najstaršia je vo Zvolene, rozbehli sme ju v apríli 2013, s 20 zamestnancami. Pri výbere vhodného mesta sme zvažovali asi 11 rôznych kritérií. Momentálne vo Zvolene pracuje približne 60 stálych zamestnancov.
V auguste 2016 sme otvorili pobočku v Topoľčanoch. Začínali sme tam s 15 pracovnými stanicami a operátormi. Minulý rok v auguste sme sa presťahovali a dnes už úspešne fungujeme vo väčších priestoroch, spolu so 40 zamestnancami.
Pobočku v Žiline sme otvorili v októbri 2018. Využili sme ponuku spoločnosti Teleperformance, a dohodli sa na outplacement časti jej zamestnancov, teda sme ich prevzali. Dnes má pobočka v Žiline približne 50 zamestnancov. Žilinskú pobočku aktuálne sťahujeme do nových väčších priestorov.
Čo je podľa teba kľúčové v oblasti outsourcingu zákazníckych služieb?
Kľúčové sú najmä tieto faktory: kvalitní zamestnanci, kvalitný softvér a IT oddelenie, plus nadšený tím najbližších spolupracovníkov.
Kvalitní a zanietení zamestnanci, ktorým na firme záleží, sú jedným z najdôležitejších článkov celej skladačky. Sme šťastní, keď sa nám takýchto ľudí podarí nájsť, či už sú to ľudia s pracovnými skúsenosťami, alebo šikovní brigádujúci študenti, ktorí majú možnosť u nás pracovne dospieť a ďalej kariérne rásť. Rovnako máme zamestnaných aj skvelých dôchodcov, ktorí nechcú doma zaháľať, či mamičky počas alebo po skončení materskej dovolenky.
Viesť úspešnú firmu, plniť požiadavky a termíny množstva klientov, manažovať a starať sa o zamestnancov, to je dosť náročné. Máš čas na rodinu, koníčky, ako relaxuješ?
Nebudem sa tváriť, niekedy je to náročné. Pamätám si ako mi môj starší syn raz na dovolenke povedal: „Tati, vieš, čo je najlepšie na tejto dovolenke? Že si tu!“
Bez fungujúcej rodiny by to bolo ťažšie. Sú pre mňa veľkou oporou, verím, že aj ja pre nich. Snažím sa im venovať maximum svojho času, aj keď to tak možno nevyzerá. Máme dvoch školákov, občas je to doma „zaujímavé“. A bez mojej Andrejky by som to nezvládal.
Zmenila pandémia koronavírusu fungovanie CreditCall? Musela firma prijať nejaké opatrenia, tak ako napr. firmy v oblasti gastra a podobne?
Pandémia koronavírusu nás zasiahla rýchlo a náhle. Mnohé oblasti podnikania neboli na takúto situáciu vôbec pripravené. Musím nás všetkých pochváliť, my sme to zvládli excelentne. Okamžite sme sa adaptovali na vzniknutú situáciu.
Po prepuknutí pandémie sme v priebehu jedného víkendu presunuli všetkých operátorov na home office. Snažili sme sa eliminovali riziko nákazy. Zároveň sme sami seba preverili, čo všetko sme schopní v krízovej situácii a strese dokázať a naučiť sa. Napríklad sme nasadili sme ostrý E-learning, ktorý sme už mali rozpracovaný, táto situácia len urýchlila jeho spustenie.
A počas tohto všetkého sme simultánne spúšťali obsluhu štátnej krízovej linky pre covid-19. Tú sme prevádzkovali prvé 3 mesiace (marec – jún 2020) a obslúžili na nej viac ako 100.000 hovorov.
Aké sú vyhliadky do budúcna? Kam sa chce CreditCall rozvíjať?
Určite chceme ako firma rásť, aj keď to v tomto období nie je jednoduché. Avšak nie za každú cenu. Slogan, že „Chceme byť najlepší, ale nie najväčší“, naďalej platí.
Zameriame sa viac na zákaznícke linky, čo sa nám aj v ostatnom období darí a zároveň budeme participovať aj v oblasti automatizácie zákazníckych liniek, a to vo forme voicebotov alebo chatbotov.
Prečítajte si viac: Katarína Prachárová, projektová manažérka