Ak chcete, aby sa vášmu produktu darilo, musíte do detailu poznať trh a zákazníkov, ktorým ho plánujete predávať. Len tak budete vedieť, akú marketingovú stratégiu zvoliť. Dobrou správou je, že na celý tento proces nemusíte byť sami. S každým krokom vám vie pomôcť call centrum Credit Call.

Spoznajte svojich zákazníkov

Ešte predtým, ako začnete premýšľať nad rôznymi marketingovými stratégiami a spôsobmi podpory predaja, je dôležité spoznať vašich zákazníkov. Podľa ich správania, preferencií a záujmov sa dozviete, ako im odprezentovať váš produkt, ktoré benefity spomenúť a aké kanály na to využiť.

Ako však získať tieto informácie? Možností je hneď niekoľko, pričom jednou z najefektívnejších je telemarketing. V rámci neho operátori komunikujú s potenciálnymi zákazníkmi a spolu s prezentáciou produktov zisťujú, akí sú, čo majú radi a naopak, čo radi nemajú, resp. to nepotrebujú.

Ďalším zdrojom cenných dát je zákaznícky servis. Na ten sa ľudia obracajú, keď potrebujú dodatočné informácie o produkte, prípadne keď na e-shope nevedia niečo nájsť. Na základe ich otázok a správ zistíte napríklad to, o ktoré produkty je aktuálne najväčší záujem alebo čo od vás zákazníci žiadajú najviac – zľavu, akciu, vernostný program a podobne.

Všetky získané informácie pretrieďte a uložte. Snažte sa im dať nejakú formu, s ktorou sa bude dať dobre pracovať. Ideálne sú grafy alebo tabuľky.

Ak na prácu s dátami nemáte čas, môžete ju prenechať pracovníkom zákazníckeho servisu. Vyškolený personál sa zároveň postará aj o aktualizáciu databáz, ktorá je kľúčová pre blízky a profitabilný vzťah so zákazníkmi.

zdroj: Pexels.com

Predaj podporte správnou stratégiou

Keď zákazníkov poznáte a viete, k čomu inklinujú, môžete prejsť na výber marketingovej stratégie a kanálov, cez ktoré budete produkt prezentovať. V tomto prípade máte rovno niekoľko možností, pričom k tým najpopulárnejším sa radia sociálne siete. Práca s nimi je pomerne jednoduchá. Nehovoriac o tom, že produkt sa dá zákazníkom predostrieť formou peknej fotky, zaujímavej grafiky alebo originálneho videa.

Nevýhodou sociálnych sietí, a taktiež viacerých iných kanálov ako vyhľadávač alebo televízia, je to, že sú neosobné a nevyužíva ich úplne každý. Je preto možné, že nezasiahnete mnohých zákazníkov, ktorí by váš produkt kúpili. Ako sa tomuto problému vyhnúť? Odpoveďou je telemarketing.

Telemarketing je súčasťou direct marketingu, ktorý slúži na predaj produktu alebo dohadovanie stretnutí. Na rozdiel od iných metód je charakteristický tým, že pracovník call centra komunikuje so zákazníkom priamo. Ponúka mu váš sortiment a zisťuje, či by sa mu k nemu nehodilo aj niečo navyše.

Predaj cez telefónviac ako 10 % úspešnosť, čo je v porovnaní s inými metódami, napríklad s e-mail marketingom, o 9,5 % viac. Plus, k dispozícii sú dve stratégie, ktoré môžete navzájom kombinovať a získať tak tie najlepšie výsledky. Týmito stratégiami sú:

  • Cross sell – pracovník infolinky poskytuje zákazníkovi viaceré produkty, ktoré môžu, no nemusia súvisieť s jeho primárnym nákupom.
  • Up sell – personál zákazníckeho servisu ponúka zákazníkovi vyšší rad daného výrobku, prípadne doplnkové produkty zlepšujúce jeho vlastnosti.

Vyhnite sa zbytočným chybám

Pri predaji produktov a výbere marketingovej stratégie je možné urobiť veľa chýb, ktoré budú mať v konečnom výsledku negatívny dopad na váš zisk. Ak nemáte čas skúšať rôzne metódy a zisťovať, čo na vašich zákazníkov funguje, obráťte sa na nás. Náš vyškolený a skúsený personál spraví prieskum trhu a podľa získaných informácií zvolí tú najlepšiu a najvýhodnejšiu taktiku.

Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Email sa odosiela.