Kvalitný zákaznícky servis je základom pre úspech podniku, firmy či spoločnosti. Keď sa o svojich klientov staráte a poskytujete im dobré služby, budú sa k vám veľmi radi vracať. Na druhej strane, ak sa zákazníkom nebudete venovať, vybavovanie objednávok bude trvať príliš dlho a neposkytnete žiadne zaujímavé benefity, skôr či neskôr o nich prídete. Ako si teda vybudovať kvalitný zákaznícky servis?

Zákaznícky servis môžete vyriešiť dvomi spôsobmi. Buď si nájdete kvalifikované osoby, ktoré zaučíte a na vykonávanie práce im poskytnete všetok potrebný hardvér, alebo sa obrátite na call centrum. To sa o všetko postará a pomôže vám aj znížiť náklady. Aké služby môžete outsourcingovať pomocou call centra?

Zákaznícka podpora

Každý zákazník chce mať pri nákupe niekoho, kto mu pomôže, ak mu náhodou nepôjde vytvoriť objednávka, nebude vedieť, ako správne nakupovať alebo len bude potrebovať informácie o tom, ako vrátiť produkt, ktorý nesadol. Na toto všetko, a ešte oveľa viac, by mala byť k dispozícii zákaznícka podpora, ktorú môže zákazník kontaktovať prostredníctvom e-mailu, telefónneho čísla a online chatu.

Pracovník zákazníckej podpory by mal na správu odpovedať v priebehu niekoľkých minút, aby zákazník príliš dlho nečakal a mohol vo svojej objednávke pokračovať. Platí, že čím dlhšie osoba čaká, tým menší záujem o produkt má. Keď nedostane odpoveď do určitého času, košík vyprázdni a rozhodne sa, že nakúpi niekde inde.

Vďaka call centru môžete získať kvalifikovaný personál, ktorý bude k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni a 365 dní v roku. Na požiadavky klienta tak môže reagovať okamžite, vďaka čomu bude vysoká nielen jeho spokojnosť, ale takisto pravdepodobnosť nákupu.

Help desk

Help desk využívajú spravidla spoločnosti, ktoré potrebujú technickú podporu k rôznym zariadeniam ako sú počítače, mobily či tablety. Okrem toho sa help desk môže tiež využívať ako interná linka na pomoc zamestnancom.

Rovnako ako v prípade zákazníckej podpory, tak aj pri help desku je nutné myslieť na to, ako rýchlo dokáže zamestnanec reagovať. Zákazníci chcú dostať odpoveď na svoj problém okamžite. Preto by ste mali mať dostatok operátorov, ktorí sa môžu v rovnakom čase venovať viacerým zákazníkom.

Call centrá dokážu poskytnúť help desk 24 hodín denne, 7 dní v týždni a 365 dní v roku. Zákazník tak môže dostať podporu aj počas víkendov alebo sviatkov.

Objednávková linka

Či už sa vaša spoločnosť rozšírila a nestíhate vybavovať jednotlivých zákazníkov, alebo je len o nejaké výrobky väčší záujem z dôvodu sezónnosti, potrebujete personál, ktorý sa postará o spracovanie všetkých prijatých objednávok.

Uľahčite si hľadanie kompetentných zamestnancov a využite služby call centra. To vám poskytne personál, ktorý dokáže nielen prijať a spracovať objednávku, ale takisto spracovať žiadosti o katalóg alebo brožúru, prípadne špeciálne požiadavky. Okrem toho budú zamestnanci pripravení aj na novú marketingovú kampaň.

Objednávková linka môže byť k dispozícii rovnako ako zákaznícka podpora alebo help desk, čiže 24 hodín denne, 7 dní v týždni a 365 dní v roku. Vybrať si tak môžete čas, kedy potrebujete, aby boli zamestnanci prítomní.

Multichannel

Forma komunikácie je v dobe sociálnych sietí a nových technológií skutočne rôznorodá. Vybrať si môžete nielen telefón a e-mail, ale takisto web, chat a sociálne platformy, ktoré v súčasnosti tvoria približne 25 % z celkovej komunikácie. Jeden človek na všetky kanály nestačí. Preto si budete musieť nájsť posilu vo forme kvalifikovaných zamestnancov. Tí budú k dispozícii nonstop, prípadne počas bežnej prevádzkovej doby.

Nájsť však osoby, ktoré budú poznať vašu ponuku a vedieť reagovať na požiadavky klientov, je v súčasnosti náročnejšie, ako sa zdá. Práve preto je najlepším riešením outsourcing služieb. Call centrá vám poskytnú osoby, ktoré sa postarajú o všetky problémy a komplikácie s nákupom vašich zákazníkov.

Poskytnite svojim zákazníkom podporu vo všetkých smeroch. Buďte im k dispozícii prostredníctvom e-mailu, telefónneho čísla, online chatu aj sociálnych sietí.

Náklady na outsourcing zákazníckej podpory

Ak by ste si chceli vytvoriť svoje vlastné zákaznícke centrum, náklady naň sa môžu vyšplhať do niekoľkých tisícov eur. Netreba sa však čudovať. Okrem hrubej mzdy zamestnanca je nutné myslieť aj na odvody, náklady na dovolenku a PN alebo OČR, stravné lístky, školenia, licencie informačných systémov, telekomunikačné a internetové poplatky, prenájom kancelárií, spracovanie miezd a účtovníctva, a množstvo ďalšieho.

Práve preto existuje jedno efektívne riešenie, ktorým je outsourcing zákazníckej podpory. Inak povedané, o podporu sa postará externá spoločnosť, spravidla call centrum. Výhodou call centra je hlavne to, že vám okrem klasickej zákazníckej podpory vie poskytnúť aj help desk, objednávkovú linku či multichannel.

Okrem toho vás call centrum poteší aj nižšími nákladmi. Za jednotlivé služby nezaplatíte ani zďaleka to, čo by ste zaplatili za svoju vlastnú zákaznícku podporu.

A pre koho všetkého je outsourcing zákazníckej podpory vhodný? Pre úplne každého, kto chce ušetriť nielen financie, ale aj čas hľadaním kompetentných zamestnancov. Služby call centra tak môžu využiť menšie aj väčšie spoločnosti.

Zaujali Vás naše služby? Pripravíme vám cenový návrh zadarmo
CHCEM NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Email sa odosiela.