Veľké výpredaje po vianočnej sezóne. Ako využiť telesales?
Späť na zoznamVianoce sú síce za nami, no to neznamená, že z nich nemôžete už nič vyťažiť. Práve naopak. Týždne, či dokonca mesiace po nich sú ideálne na veľké výpredaje, pomocou ktorých vedia zákazníci ušetriť aj viac ako 70 %. Ako využiť povianočné obdobie a na čo myslieť pri uvádzaní zliav?
Čím skôr, tým lepšie
Povianočné výpredaje uvádzajú obchody takmer okamžite po skončení sviatkov. Dokonca, niektorí ich svojim zákazníkom poskytujú hneď po Štedrom dni. Ide o výhodné riešenie najmä pre e-shopy, pretože mnohí ľudia sú doma a majú dostatok času prezerať si ich ponuku.
Príchod nového roka a ukončenie sviatkov môže na prvý pohľad signalizovať, že je čas posunúť sa ďalej. Skutočnosť je však úplne iná. Nasledujúce týždne sú výborným časom na to, aby ste zákazníkom poskytli ďalšiu nálož veľkých zliav, vďaka ktorým budú môcť ušetriť desiatky až stovky eur.
Povianočný maratón zliav pokojne natiahnite až na koniec januára či začiatok februára. Všetko sa odvíja od vašich potrieb a toho, ako na jednotlivé ponuky budú reagovať zákazníci.
Zľavy nezabudnite správne odprezentovať
O aktuálnych zľavách nezabudnite svojim zákazníkom povedať. Urobiť tak môžete viacerými spôsobmi:
Webová stránka
Zľavy v prvom rade odprezentujte na hlavnej stránke vášho e-shopu. Ideálne prostredníctvom výraznej grafiky alebo bannera, ktorý priláka pohľad každého jedného návštevníka. Okrem toho o zľavách informujte aj pri samotnom produkte, ktorý je zlacnený. Na to vám poslúžia napríklad okrúhle štítky v červenej farbe a s hodnotou akcie.
Sociálne siete
Sociálne siete sa radia k najpraktickejším komunikačným kanálom, ktoré vám dovoľujú informovať o akciách formou obrázkov, zaujímavých grafík alebo kratších videí.
Ich výhodou je okrem toho tiež to, že ich využijete aj na komunikáciu so zákazníkmi. Ak by teda mali nejaké otázky o akcii alebo produkte, viete na ne okamžite reagovať.
Reklamy
Ak chcete, aby sa informácie o zľavách dostali k čo najväčšiemu počtu zákazníkov, odprezentujte ich vo forme reklamy. Tá môže bežať na sociálnych sieťach, vo vyhľadávači alebo v televízii. Všetko závisí od vašich preferencií a rozpočtu.
Menšou nevýhodou reklamy je to, že do nej musíte investovať dodatočné financie. Cena za ňu nie je jednotná a vplýva na ňu viacero faktorov. Vo všeobecnosti však platí, že nejde o príliš lacné riešenie.
Telesales
Telesales je v rámci podpory predaja a informovania o aktuálnych zľavách veľmi obľúbenou alternatívou. Dôvodom je hlavne skutočnosť, že na rozdiel od reklamy alebo sociálnych sietí pri ňom neabsentuje ľudský kontakt. A práve ten je kľúčovým detailom, ktorý dokáže zákazníka presvedčiť a motivovať k nákupu.
Prostredníctvom telesales môžete ľudí nielen informovať o prebiehajúcich zľavách, ale taktiež im povedať o výhodách jednotlivých produktov a o tom, prečo by pre nich mohli byť vhodné. Zároveň im viete ponúknuť aj dodatočné produkty, ktoré súvisia s ich primárnym nákupom, prípadne vylepšia vlastnosti kupovaného sortimentu.
Najväčšou výhodou telesales je to, že jeho úspešnosť dosahuje 10 %. To je v porovnaní s e-mail marketingom až o 9,5 % viac.
Prezentáciu zliav nechajte na odborníkov
Výber správneho komunikačného kanálu či samotná prezentácia zliav môžu byť komplikované a náročné. Namiesto toho, aby ste s nimi strácali čas, spravíte dobre, keď celý proces vložíte do rúk odborníkov z call centra. Tí majú dostatok skúseností na to, aby zvolili vhodnú stratégiu a zákazníkom zaujímavo odprezentovali jednotlivé ponuky, čím efektívne zvýšia vaše zisky.