Prieskum trhu alebo verejnej mienky je veľmi sofistikovaná záležitosť, avšak jej cieľ je veľmi jednoduchý. Byť podporným hlasom pri prijímaní dôležitých rozhodnutí.
Pod pojmom prieskum rozumieme aktivitu zameranú na zisťovanie a skúmanie názorov, postojov, správania sa, znalosti, efektívnosti, alebo spokojnosti.
Prieskum trhu umožňuje objaviť cieľový trh, alebo získať od spotrebiteľov názory na tovar, či službu.
Rýchly, presný a finančne dostupný. Taký je nami realizovaný telefonický prieskum trhu.
Zistiť viacQCalls je v našom ponímaní rozšírená verzia NPS prieskumu. Okrem základných otázok o odporúčaní značky zisťujeme aj ďalšie dôležité informácie.
Zistiť viacTáto osvedčená metrika poskytuje výborný nástroj pre potreby riadenia zákazníckej skúseností.
Zistiť viacPrieskum je čiastková oblasť celku, ktorým je výskum. Výskum ako taký pozostáva z tvorby odbornej metodológie, spracovania a vyhodnotenia údajov na základe získaných dát. Naša spoločnosť teda zastáva pozíciu prieskumníka, alebo tzv. data collectora pre výskumné agentúry. Ak potrebuje výskumná agentúra získať informácie, osloví nás zo zadaním, ktoré realizujeme v praxi ako terénny zber dát. Zadania realizujeme zväčša v mene agentúry.
Prieskumy však nerealizujeme len pre prieskumné agentúry, ale bežne si nás najímajú spoločnosti, ktoré majú vlastných analytikov. Našou úlohou je kvalitne zozbierať potrebné dáta.
telefonický prieskum trhu - CATI (v originálnom význame z angličtiny Computer Assisted Telephone Interviewing) - je v porovnaní s inými technikami všeobecne považovaná za najefektívnejšiu a najobjektívnejšiu formu kvantitatívneho prieskumu. Zber dát je možné realizovať v zásade veľmi flexibilne a pri vysokej miere kvality s ohľadom na nástroje kontroly (kontrola hovorov, porovnanie zaznamenaných údajov, vedenie rozhovoru.). Anketár – operátor call centra kladie respondentovi otázky prostredníctvom telefónu, a zaznačuje ich do informačného systému v počítači.
Výhody:
Nevýhody:
online prieskum trhu – CAWI (v originálnom význame z angličtiny Computer Aided Web Interviewing) - respondent sám vypĺňa dotazník na počítači. Do prieskumu je možné integrovať aj multimediálne formy otázok, ako napríklad obrázky alebo zvukové nahrávky)
Výhody:
Nevýhody:
osobný prieskum trhu - CAPI (v originálnom význame z angličtiny Computer Aided Personal Interviewing, niekde sa tiež stretnete s definíciou F2F - face to face). Osobný prieskum realizovaný pomocou profesionálnej anketárskej siete. To znamená, že anketári sa reálne stretnú s respondentom a vyplnia buď tlačený dotazník, alebo dnes už omnoho častejší dotazník na tablete.
Výhody:
Nevýhody:
Prieskum je veľmi citlivá záležitosť a preto si vyžaduje precízne plánovanie, kvalitnú realizáciu a správne vyhodnotenie. Ako prebieha prieskum od začiatku až po konečný výstup:
Najčastejšie realizujeme tieto typy prieskumov
Na čo si treba pri voľbe správnej metódy prieskumu dať obzvlášť pozor, je výber vhodného typu prieskumu v závislosti od jeho cieľu a cieľovej skupiny, ktorú skúmame.
Žiaľ, často sa pred týmito atribútmi preferuje nižšia cena pred vhodnosťou prieskumu. Treba si uvedomiť, že v prípade, ak nezvolíte správnu formu prieskumu alebo správnu cieľovú skupinu, výsledky prieskumu nemusia byť správne. Tým pádom, aj vami prijaté následné rozhodnutia nemusia byť správne.
V snahe ušetriť možno pár sto eur môžeme spočítať škody spôsobené nesprávnym rozhodnutím na tisíce, až desiatky tisíc eur.
Kvalitný prieskum trhu by mal byť základným nástrojom pri prijímaní podnikateľských rozhodnutí. Dôležitá je forma prieskumu a cieľová skupina, na ktorú chcete zacieliť. V prípade, že sa potrebujete poradiť, neváhajte nás kontaktovať.
Ak potrebujete poradiť, alebo máte záujem o cenovú ponuku, prosím vyplňte formulár nižšie. Ozveme sa vám čo najskôr.
Rýchly, presný, finančne dostupný. Taký je nami realizovaný telefonický prieskum trhu.
Zistiť viacQCalls je v našom ponímaní rozšírená verzia NPS prieskumu. Okrem základných otázok o odporúčaní značky zisťujeme aj ďalšie dôležité informácie.
Zistiť viacTáto osvedčená metrika poskytuje výborný nástroj pre potreby riadenia zákazníckej skúseností.
Zistiť viacAk potrebujete poradiť alebo máte záujem o cenovú ponuku, prosím vyplnťe formulár nižšie. Ozveme sa Vám.